EvaK151
05.10.22,14:41
Dobrý deň, do 31.8.2022 som bola študentkou VŠ, nikdy som nebola oficiálne zamestnaná a momentálne som v 30. týždni tehotenstva (termín mám 14. decembra). Na aké príspevky mám právo? Máte niekto prosím skúsenosti so situáciou ako ja?
Mila123
05.10.22,12:44
a od 01 09 2022 ste v evidencii na UPSVaR? do 31 08 2022 ste nežiadala VŠ o tehotenské? tehotenské vyplácajú aj VŠ od 13. týždňa tehotenstva.......https://www.minedu.sk/tehotenske-stipendium/
EvaK151
05.10.22,13:03
Áno, to som zistila až teraz, takže na tehotenské štipendium už právo nemám, ak som to dobre pochopila. Na UPSVaR som sa registrovaná ako nezamestnaná od septembra.
EvaK151
05.10.22,13:09
Mala som taktiež poberať čiastočný invalidný dôchodok, o ktorý som chcela zažiadať, no na poslednom vyšetrení lekárka usúdila, že sa môj zdravotný stav sa zázračne zlepšil (nemám jednu obličku, ako následok rakoviny a často odpadávam + mám problémy so sluchom na ľavé ucho a ľavým kolenom po úraze spred 10 rokov). Takže momentálne som v situácii, kedy sa môj celoživotne zlý zdravotný stav podľa lekárov zázračne zlepšil a nemám právo na nič.
Mila123
05.10.22,13:16
prečo Vám nevzniká právo na tehotenské štipendium? (nemám osobnú skúsenosť), ale určite nie je nárok premlčaný , mať dávku z bývalej VŠ , overte si túto skutočnosť
Mila123
05.10.22,13:23
Tehotenské štipendium sa priznáva od prvého dňa kalendárneho mesiaca, v ktorom bola podaná žiadosť. .....a žiadosť nebola podaná, tak nárok nevzniká........ otec dieťaťa nepracuje? z čoho žijete?
Katy a R
05.10.22,13:48
keďže už je október - a si v 30. týždni - študentka už nie si - tak tehotenské štúdium podľa mňa nemôže byť ... cit z § 96b - "Tehotnej študentke, ktorá má trvalý pobyt v Slovenskej republike a nemá nárok na výplatu tehotenského,49abaa) sa v období od začiatku 27. týždňa pred očakávaným dňom pôrodu určeným lekárom priznáva tehotenské štipendium...."

Nárok na dávku zo SP takisto nie - lebo nemáš žiadne nemocenské poistenie.