SMartina
30.09.06,21:10
Ahojte. Potrebujem radu. Účtujem obchod a každý mesiac musím zaúčtovať mesačnú uzávierku z reg. pokladne. No nikdy nesedí základ, dph a spolu. Čo má robiť? Mám k DPH prispôsobiť základ a spolu? Čo mi poradíte? Ďakujem.:mee:
Paula
30.09.06,19:15
V prvom rade by som asi dala pokladňu do servisu, pravdepodobne je chyba v nej, ak v uzávierke nesedia sumy. V oslobodeným tržbách nemáš žiaden predaj?
Dav
30.09.06,19:18
Účtovať spolu tržby a DPH z tržieb podľa pásky mesačnej uzávierky z ERP , a prispôsobiť základ. Je to len o zaokrúhľovaní. Podľa typu programu ešte doúčtovať halierové vyrovnanie k základu. Niektorý program nemá nastavenú tvrdú kontrolu základu a DPH, tak len upozorní na výšku základu, ale povolí ju prepísať.
Paula
30.09.06,19:24
Halierové vyrovnanie môže byť, myslela som, že ide o nejakú významnú chybu -teda neprimeraný rozdiel pri prepočte ZD a DPH.
ondrejvla
30.09.06,19:25
Určite by som zavolala technika aby nastavil správne základ a daň! Je to len nesprávnym nastavením programu ERP!
apo
01.10.06,18:18
Skontroluj či každá PLU má pridelenú sadzbu dane. Ak je sortiment široký a je to kvalitná pokladňa oplatí sa zavolať technika, ktorý nastavenie PLU skontroluje cez notbook.

Ja u svojich kleintov robim prepočet GT/119*19 a porovnám s hodnotu DPH v mesačnej uzávierke. Ak je rozdiel v korunách alebo desiatok korún je to zlým nastavením v PLU.

apo
ekopo
01.10.06,19:41