michaela8440
04.11.22,23:49
Študujem si o účtovaní lekárne, prosím poraďte, už som toľko prečítala a mám nejasnosti. Tržba v ERP za predaj liekov na recept sa v dennej uzávierke premietne len vo výške, ktorú uhradil pacient? Ak áno, tak potom účtujem s prísl. AE 211/604,343, alebo ak uhradil plat. kartou 315/604,343. Na základe disp. záznamov vystavím po ukončení mesiaca FA ZP 315/604,343? len na sumu schválenú ZP? Myslím si, že by malo byť niekde zaznamenané aj to, aká bola reálna celková tržba za predaj liekov na recepty, nielen schválená ZP. Ďakujem pekne za pomoc.
Mila123
05.11.22,11:50
a ako robíte DP k DPH?
u nás dávame predpis t.j. zdaniteľné obchody z ERP, kde máme vyznačené koľko doplácal pacient, koľko mu hradí jeho ZP, porp. sú tam aj kredity, t.j. Eucerin (ten potom uhrádza priamo spol)
a z vystavených faktúr (nie pre ZP ale pre iných odberateľov - PZS, MU, školy a pod.)
akým programom robí lekáreň doklady ? faktúry? sklady?
michaela8440
05.11.22,12:53
Zatiaľ sa lekáreň len otvára, preto sa pýtam vlastne, že ako to funguje. Jedná sa mi o to, že z naštudovaných vecí a komunikácie s lekárnikmi som zistila, že vlastne všetko prejde cez ERP. ale od ZP nedostanete plnenie v plnej výške a teda aké je účtovanie, pretože samozrejme zdan. plnenie nastalo voči občanovi a z dôvodu, že ZP neuzná časť plnenia, to asi neznamená, že DPH na výstupe sa kráti - len z FA ZP. Kredity ako píšete, tam som sa ešte nedostala. Potrebovala by som prediskutovať, hľadám niekoho, kto by bol ochotný aj telefonicky napr.
Mila123
05.11.22,14:36