misko27
23.04.23,15:03
Začalo mi s neho slzit. Chcel by som ho vymeniť.
Môžem poprosiť aky to je ventil a aký je presný postup výmeni? Ďakujem
kopretinka
23.04.23,13:28
to sa dá na radiátore niekde?
wilby
23.04.23,13:46
Ide o priamy ventil DN 15 (je to napisane na ventile).
Sam by som to ale nerobil, koledujes si o problem.
Poistku mas ? Lebo ak nieco pokazis a vytopis susedov (ktori tiez nemusia mat byt poisteny), tak to moze byt v konecnom dosledku slusna suma.

Kazdy spravca bytov ma k dispozicii nejakych majstrov. Sice to nebude zadarmo, ale bude tam nejaka zaruka odbornejsej prace.
kopretinka
23.04.23,13:47
ja by som to ako laik nerobila,to nie je len tak.....
Chobot
23.04.23,13:52
Možno ho bude stačiť len dotiahnuť. Najprv to šróbenie, čo je na obrázku hore a potom dotiahneš to spodné. Ak nepomôže, bude asi tesnenie v háji.

Ako napísal nandbuch - odstaviť kúrenie, vypustiť stúpačku, odtiahnuť šróbenie na obrázku dole, potom to horné - tým uvoľníš celý ventil.

A to nie je spätný ventil, je to obyčajný regulačný ventil, len je umiestnený na spiatočke. Uzatvára sa imbusákom, keď dáš dole ten dekel, čo je na obrázku vpravo.

Ak slzí v spoji, tak stačí dať nové tesnenie. Ak predsa chceš celý vymeniť, tak musíš kúpiť s rovnakým závitom. Ten na obrázku bude asi 1/2 " (DN 15). Napr. tento:

https://www.intercom.sk/herz-ventil-do-spiatocky-rl-5-dn-15--priamy--s-prednastavenim--s-moznostou-napustania--vypustania-a-uzavretia--pripojka-na-vykurovacie-teleso-s-kuzelovym-tesnenim--pripojenie-na-ruru-univerzalnym-hrdlom/
misko27
23.04.23,15:51
Nemám susedov bývam na rodinnom dome
pavol54
23.04.23,16:22
podľa môjho názoru navrchu je klasické závitové spojenia a dole je spojenie šroubením v ktorom by malo byť gumové tesnenie, podľa obrázku je zrejmé že už má svoj vek teda netesní preto lebo gumička je zostarnutá a tlak vody si spravil cestu. na šroubení by sa malo dať jednoducho vymeniť uvolnením šruobenia, vybratím starej a vložením novej
wilby
23.04.23,18:21