jarka184
10.04.25,12:55
Dobrý deň, aký je správny postup pri nadspotrebe PHM. Zaúčtujem ju ako poníženie nákladov cez uzávierkové operácie a takto upravený VH vstúpi do daňového priznania alebo to uvádzam ako pripočítateľnú položku v daňovom priznaní? A ak áno na aký riadok? Hľadala som to, neviem to nájsť. Neodsudzujte ma prosím, učím sa.
Negoce
10.04.25,11:28
prvá možnosť je správna......v DP typ B nie je žiadna pripočítateľná či odpočítateľná suma, ktorá znižuje či zvyšuje základ dane.........
v JU sú iba výdavky (náklady sú v PÚ)
keďže ste začiatočník, riešili ste počiatočné a konečné stavy PHM v nádrži?
DPH je riešené (ak szčo je platiteľ DPH)
v JU sú iba výdavky (náklady sú v PÚ)
keďže ste začiatočník, riešili ste počiatočné a konečné stavy PHM v nádrži?
DPH je riešené (ak szčo je platiteľ DPH)
jarka184
10.04.25,11:46
ďakujem za odpoveď. Nie som ani tak začiatočník, ale vždy sa vyskytnú nové veci a mám pocit, že čím hlbšie idem, tým menej viem. mňa zneistil príklad na finančnej správe, kde bolo uvedené, že na riadku 43 daňového priznania typu B sa v prípade účtovných jednotiek účtujúcich v sústave JÚ uvádzajú nadlimitné odpisy luxusných automobilov. Nemám taký prípad, ale začala som si klásť otázku, či sa to daňové priznanie nezačína trochu podobať DPPO a čí to mám ok. Žiaľ teraz neviem nájsť ten odkaz, ale je to aj v poznámkach k daňovému, konkrétne poznámka č. 12, za istých podmienok. DPH a konečné stavy máme poriešené - firma nemá nárok na odpočet vôbec, ale téma ma zaujíma. Vraciate štátu DPH z tej časti nákladov, ktoré presiahnu limit a akým spôsobom prakticky? Cez ID? a v ktorom období? ďakujem za váš čas. Odpovedzte len ak máte chuť ma "zasvätiť" do témy :)
Ester plus
10.04.25,12:15
FO - živnostník, ktorá má príjmy podľa §6 ods. 1-2 ak sa rozhodne účtovať v sústave PÚ tak vtedy používa riadky 41-46. Ak účtuje v sústave JÚ tak ich nepoužíva. Pokiaľ ide o nadspotrebu PHM tak sa z nej neodvádza DPH.
Negoce
10.04.25,12:32