dorwin
12.10.06,17:17
Ahojte,

chcem sa spytat jednu vec. Manzelka pracuje v istej financnej institucii a podla pracovnej zmluvy ma zakladny plat 4000SK. Na vyplate jej to samozrejme "velkoryso" dorovnavaju do zakonom stanovenej minimalnej mzdy.

Chcem sa spytat. Je toto v sulade so zakonom?
Dakujem

doplnene: pracuje ako obchodnicka (oni to volaju inak) a ma vysoku skolu
evina
12.10.06,15:21
Ahojte,

chcem sa spytat jednu vec. Manzelka pracuje v istej financnej institucii a podla pracovnej zmluvy ma zakladny plat 4000SK. Na vyplate jej to samozrejme "velkoryso" dorovnavaju do zakonom stanovenej minimalnej mzdy.

Chcem sa spytat. Je toto v sulade so zakonom?
Dakujem

Ak jej to dorovnávajú mimo výplatnej pásky a nepracuje na polovičný úväzok nie je to v súlade so zákonom....
Dav
12.10.06,15:24
Áno- organizácia neporuší zákon. Mali by jej dať dodatok k pracovnej zmluve, alebo platový výmer na aktuálnu minimálnu mzdu. Okrem toho by mala podľa prílohy k zákonníku práce mať aspoň 2. tarifný stupeň, lebo 1. tarifný stupeň je pre práce bez hmotnej zodpovednosti, bez nároku na odbornosť...
Monika Kováčová
12.10.06,15:25
Ak je pracovná zmluva z roku pána - rozumej riadne riadne stará, z čias, kedy 4000,- bola minimálna mzda, tak je to so zmluvou o.k. Na páske by som ale určite uvádzala základnú mzdu podľa minimálneho mzdového predpisu, takže dorovnanie by mi tam nevykakovalo...:)
Monika Kováčová
12.10.06,15:27
Áno- organizácia neporuší zákon. Mali by jej dať dodatok k pracovnej zmluve, alebo platový výmer na aktuálnu minimálnu mzdu. Okrem toho by mala podľa prílohy k zákonníku práce mať aspoň 2. tarifný stupeň, lebo 1. tarifný stupeň je pre práce bez hmotnej zodpovednosti, bez nároku na odbornosť...

mimotemy Dav, to síce nebolo predmetom otázky, ale možno tam upratuje, takže až také jasné to s tými tarifnými stupňami nieje.;)
dorwin
12.10.06,15:38
mimotemy Dav, to síce nebolo predmetom otázky, ale možno tam upratuje, takže až také jasné to s tými tarifnými stupňami nieje.;)