ivti
20.10.06,17:12
Potrebujem zaúčtovať vzájomný zápočet fa, ako sa to robí v MRP win JU?Trošku som to tu hľadala, ale zatiaľ nenašla.Ako to má vyzerať v Zozname fa a ako v Peňažnom denníku?Zaúčtuje sa to v denníku ako nepeňažná operácia jednou celou sumou zápočtu a v zozname fa sa urobia úhrady jednotlivých fa so zápisom len do zoznamu úhrad?Alebo mám dať v zozname fa uhradiť aj zo zápisom do peňažného denníka ako pri bežnej úhrade, len ako doklad dať ID a v peňažnom denníku to normálne zaúčtovať ako príjem OZD pri vydaných fa a ako VOZD pri prijatých fa?Ďakujem.
romanpp
20.10.06,17:49
Normálne to zaúčtuj cez vydané a prijaté faktúry. Presne podľa faktúr - tak ako je to zapísané v zápočte (nemusí sa vždy jednať o úhradu celej faktúry - môže ísť aj o čiastočnú úhradu), len to nebudeš účtovať cez pokladňu či banku, ale ako nepeňažnú operáciu.
lenkak
22.10.06,16:04
Rob presne tak akokeby si mala VPD/PPD, resp. Banku. Len použi nepeňažnú operáciu.
Ja dokonca na tieto nepeňažné operácie používam číselný rad - ID1, ID2....
monikago
12.10.10,07:44
ahojte, viete mi poradiť ako v programe MRP zaúčtovať zápočet FA z min. roka?
- fa nemám nahraté,pretože sme začali účtovať od 1.1.2010 v tomto programe, kde som si len zadala PS a keď bola úhrada cez BÚ, tak som to normálne zaúčtovala na tovar, samozrejme bez DPH
- a tento zápočet neviem, cez aké kolónky nahrať, pretože ID tu nemám, tak neviem, či to môže nahrať priamo do denníka

- resp. zaúčtovala som si to priamo do denníka s tým, že som to dala na 22 - tovar 585,69/111,28 19% / 696,97 spolu a druhý riadok to isté, ale so znamienkom mínus - môže to tak byť?
ewita888
12.10.10,07:59
bolo potrebné nahrať faktúry, každú zvlášť.. potom by ti aj zápočty išli ..
monikago
12.10.10,08:51
bolo potrebné nahrať faktúry, každú zvlášť.. potom by ti aj zápočty išli ..


aj na to som myslela, ale potom musím zmeniť aj počiatočné stavy a aké dátumy dať pri nahrávaní, keď originály sú z roku 2009?
ewita888
12.10.10,09:18
nerozumiem, aké počiatočné stavy chceš meniť.. ja keby som menila program, vytvorila by som si v ňom rok 2009, kde by som ponahrávala všetky zostatky roku 2009-čiže prijaté faktúry, vyšlé faktúry a ostatné záväzky a pohľadávky s dátumami, ktoré sú tam uvedené.. a potom preniesla do roku 2010.. ako si potom vytvorila knihy záväzkov a pohľadávok.. neviem, nepoznám program MRP
monikago
12.10.10,10:09
nerozumiem, aké počiatočné stavy chceš meniť.. ja keby som menila program, vytvorila by som si v ňom rok 2009, kde by som ponahrávala všetky zostatky roku 2009-čiže prijaté faktúry, vyšlé faktúry a ostatné záväzky a pohľadávky s dátumami, ktoré sú tam uvedené.. a potom preniesla do roku 2010.. ako si potom vytvorila knihy záväzkov a pohľadávok.. neviem, nepoznám program MRP


program MRP nepoznám ani ja :(, ale v ňom bohužial musím účtovať, keďže ma pred neho rovno posadili, pokladám ho za totáľne hrozný, neprehľadný, ... a nemám na neho slov, ale to je o inom ...

- no keď som ja v marci tohoto roku začala účtovať, tak už tri mesiace boli rozbehnuté a ja som len skontrolovala podľa výkazov, čo boli odovzdané na DÚ počiatočné stavy, ktoré som zadala do prehľadu o majetku a záväzkoch a pokračujem tento rok.
minuloročné fa, ktoré boli uhradené až tento rok zadávam normálne do denníka, podľa pohybov, či už 21,22 alebo 25, samozrejme bez DPH, lebo tá sa odviedla ešte min. rok, ale teraz takmer po trištvrte roku, kedy sme konečne vyplatili už všetky Fa z min. roku, tak jedna firma mala 3 faktúry omylom 2x zaplatené /1xzaplatené v roku 2009 a 1x zaplatené v januári 2010/, keďže som tu vtedy nebola, tak som ani pri kontrole na to neprišla, ale to neni podstatne, podstatne je, ako to teraz oficialne dostanem do dennika, ono ide o to, ze jeden zápis bude plusový a jedne mínosový, takže v konečnom dôsledku sa nič nezmení, len to potrebujem mať dobre spravené
lenkak
12.10.10,19:34
mala si si nahrať do knihy Fa všetky otvorené položky. Starým dátumom, teda 2009, do textu si si mohla zadať či sa jedná o tovar, réžiu a pod + dph.
Potom úhrady účtovať klasicky cez knihu fa.

Počiatočné stavy Ti zostanú také isté ako ich zadáš v PS.
monikago
13.10.10,07:03
mala si si nahrať do knihy Fa všetky otvorené položky. Starým dátumom, teda 2009, do textu si si mohla zadať či sa jedná o tovar, réžiu a pod + dph.
Potom úhrady účtovať klasicky cez knihu fa.

Počiatočné stavy Ti zostanú také isté ako ich zadáš v PS.


ďakujem za odpoveď, idem to tak spraviť
tacasina
21.01.11,08:30
Neviete mi prosím poradiť ako zaúčtovať vzájomný zápočet v PÚ ?....Jedná sa celkovo o 5 fa.
1
-vydaná fa na 25.503,00 EURO

2
-prijatá fa 1- 2978,80
2-1530,20
3-1046,46
4-2105,56
----------------------------------------------
spolu: vydaná fa 22503,00
prijatá fa 7661,02

Odoberateľ doplatil cez pokladňu 14841,98 EURO

A ja si neviem rady so zaúčtovaním.
Poradí mi prosím niekto ?
tacasina
25.01.11,07:42
Neviete mi prosím poradiť ako zaúčtovať vzájomný zápočet v PÚ ?....Jedná sa celkovo o 5 fa.
1
-vydaná fa na 25.503,00 EURO

2
-prijatá fa 1- 2978,80
2-1530,20
3-1046,46
4-2105,56
----------------------------------------------
spolu: vydaná fa 22503,00
prijatá fa 7661,02

Odoberateľ doplatil cez pokladňu 14841,98 EURO

A ja si neviem rady so zaúčtovaním.
Poradí mi prosím niekto ?


Nevie nikto poradiť ?
lenkak
25.01.11,07:55
v 1. máš sumu 25503, predpokladám, že je to preklep, malo byť 22503.

1. cez id zaúčtuješ úhradu VF v hodnote tých dobropisov , t.j. 7661,02
2. cez id zaúčtuješ všetky tie dobropisy

3. cez pokladňu zaúčtuješ úhradu VF 14841,98
Tamila
25.01.11,07:58
Neviete mi prosím poradiť ako zaúčtovať vzájomný zápočet v PÚ ?....Jedná sa celkovo o 5 fa.
1
-vydaná fa na 25.503,00 EURO

2
-prijatá fa 1- 2978,80
2-1530,20
3-1046,46
4-2105,56
----------------------------------------------
spolu: vydaná fa 22503,00
prijatá fa 7661,02

Odoberateľ doplatil cez pokladňu 14841,98 EURO

A ja si neviem rady so zaúčtovaním.
Poradí mi prosím niekto ?

Vydaná fa:
ID - 1. úhrada 2978,80 395/311
ID- 2. úhrada 1530,20 395/311
ID - 3. úhrada 1046,46 395/311
ID - 4. úhrada 2105,56 395/311
PD - 5. úhrada 14841,98 211/311

Prijatá fa:
ID - 1. úhrada 7661,02 321/395
Účet 395 sa vynuluje.
Ja dávam všetky úhrady týkajúce sa jedného zápočtu s jedným číslom ID.
Tamila
25.01.11,07:59
Kým som to dopísala, Lenka ma predbehla;)
lenkak
25.01.11,08:04
aspoň si doplnila aj účty. ;)
tacasina
25.01.11,08:19
Dievčatá....vďaka za odpoveď...konečne to môžem dorobiť.
Veľmi ste mi pomohli.
paťuška
05.01.12,08:19
Používate niekto v MRP agendu ZÁPOčTY? Potešilo ma to keď po PÚ to doplnili aj do JÚ. Avšak to by asi neboli MRP ak by to išlo ako má byť...
Pri zápočtoch, ktoré som v JU robila napr. 3.1.2012 s dátumom zápočtu 30.12.2011 mi pri zozname úhrad hodilo dátum 3.1.2012, ktorý sa navyše nedá opraviť (alebo ho neviem opraviť ja) na dátum v zápočte.
A samozrejme v zozname neuhradených fa k 31.12.2011 tam stále figuruje ako neuhradená. v PU to funguje správne, ale v JU robí zmätky. Alebo existuje niečo, čo neviem ako spraviť? Poradí mi niekto?
lenkak
05.01.12,14:25
zmeň si účtovný dátum na taký, akým chceš zaúčtovať / mať v zozname fa zápočet,v tvojom prípade 30.12.
paťuška
06.01.12,12:55
Spravila som to presne tak, ibaže som musela predtým vystornovať všetky dovtedy urobené zápočty lebo dátumy mi nesedeli a ani sa nedali opraviť... ale vďaka za radu.
lenkak
06.01.12,16:26
dátumy v zozname úhrad vôbec nevieš opraviť, tam jedine číslo dokladu vieš zmeniť. ;)