Barboretta
25.10.06,11:20
ahojte, chcela by som sa len za seba spytat... som v podstate absolventka a mala som na škole cele 4 roky učtovnictvo....keby som v nom chcela pokracovat dalej staci mi si spravit popripade nejaky kurz s certifikatom? a mam susedu, ktora pracuje ako uctovnicka pre viacere menšie firmičky, ze by som od nej získala nejaku prax a začala pracovat aj ja ako externa učtovnička zatial mozno len pre jedno male kadernictvo?
oplati sa mi do toho pustit? je to velmi narocne?

Dakujem za vsetky vase nazory...
48912
25.10.06,09:28
Ahoj, ja som bola tiez na tom podobne ako ty. Mala som na strednej 4 roky uctovnictva a nemala ziadnu prax. Zamestnala som sa na HPP a zacinala som spracovanim 2 uctovnictiev pre firmy a dnes po odpracovani 3,5 roka v tej istej firme spracovavam uctovnictvo 7 firmam. Podla mna sa to zvladnut da len treba naozaj chciet. Tak ti prajem vela uspechov.
ekopo
25.10.06,09:28
Keď si mala 4 roky v škole účtovníctvo, potom načo kurz? Ako ext. účtovníčka budeš potrebovať ŽL, poprípade sa účtovníctvo dá urobiť aj na základe dohody o VP , ale keďže sa jedná o opakujúcu sa činnosť, tak skôr ten ŽL. A netreba zabúdať, že teória v škole je jedna vec a prax druhá. Pre jedno malé kadernníctvo ? Začať treba niekedy, ale z toho určite nevyžiješ /keď si pomyslím na odvody/......
Fany
25.10.06,09:42
Prax nadobudneš pri prvej práci. Aj tak si zakladanie dokladov, číslovanie... každá firma zabehava po svojom a odborne veci ovladaš zo školy. Ak ti susedka pomôže na začiatok, nieje to take ťažké. Budeš ale musieť sledovať zákony a toho je niekedy dosť. Odvody do poisťovní v prvý rok platiť nemusíš, lebo si nemala príjem v minulom roku, ale neskôr to bude minimálne 3500,- mesačne. Tvoja odmena za prácu by preto mala toto brať do úvahy. Ak je to tvoje prvé zamestnanie alebo živnosť, máš možnosť požiadať aj o príspevok z Európskeho sociálneho fondu na začatie, môžeš si za to napr. kúpiť počítač, stôl... aj to pomôže.
victoria
25.10.06,09:43