adriannka
31.10.06,15:35
Prajem príjemný deň...

Potrebovala by som Vašu pomoc. Momentálne som študentka SŠ (odbor - všeobecná ekonomika). V priebehu budúceho roka by som chcela začať podnikať v STAVEBNÍCTVE (murárstvo, pokrývačstvo, izolatérstvo, podlahárstvo). Neviem či by bolo lepšie založiť si živnosť alebo obchodnú spoločnosť. Na poskytovanie týchto služieb by som chcela zamestnať 3 ľudí, účtovníctvo a administratívne záležitosti by som riešila ja. Skúske mi poradiť ako by to bolo podľa Vás najlepšie...

Ďakujem...
;)
victoria
31.10.06,14:42
Najprv si musíš povedať či chceš ísť do podnikania sama alebo vás bude viac spoločníkov. Pokiaľ budeš iba sama je výhodnejšia živnosť z hľadiska prvotných nákladov - poplatkov, nemusíš vkladať vklad základného imania, avšak ručíš celým svojím majetkom v prípade neúspechu.
Ak sa bude jednať o založenie obchodnej spoločnosti musíš počítať s vyššími nákladmi čo sa týka poplatkov, ale tiež s vkladom do základného imania, ktorý je v tvojom prípade, teda prípade jedného spoločníka min. 30 000 sk na začiatok.
marcik
31.10.06,15:26
citát - victoria:Pokiaľ budeš iba sama je výhodnejšia živnosť z hľadiska prvotných nákladov - poplatkov, nemusíš vkladať vklad základného imania, avšak ručíš celým svojím majetkom v prípade neúspechu.

Ale aj ja si myslím že na začiatok by bolo dobré ako FO, živnostník,a keď sa firma rozrastie a bude úspešná potom by som robila zmenu.Myslím že aj menej nákladnejšie na vklad a aj na vybavenie potrebnej tortúry po úradoch. A u živnostníka môžeš viesť JÚ ale u s.r.o. PÚ a pri dnešnej dobe je to pre jedného človeka dosť náročné.Neviem nech sa vyjadria aj iní.
Petra79
31.10.06,18:02
ja som za s.r.o. kvoli viacerym vyhodam, ktore su tu rozoberane v hojnom pocte takze si skus pohladat a podla toho sa zariad
Dav
31.10.06,18:43