popleta
06.11.06,11:01
Dobrý deň! Vedel by mi niekto poradiť ako je to s nákupom tovaruz EU a kde a ako platím DPH a ako to zaučtujem v JU. Prosím "polopate" som v tomto úplný laik.
JankaO
06.11.06,16:56
Dobrý deň! Vedel by mi niekto poradiť ako je to s nákupom tovaru z EU a kde a ako platím DPH a ako to zaučtujem v JU. Prosím "polopate" som v tomto úplný laik.

A ste registrovaný ako plátca DPH?
popleta
07.11.06,08:31
Ano,som platca DPH. Mám konkrétne na mysli kúpu kanc. nábytku a pod. ( do výdavkov). A treba na to aj uplatniť odpis,v príp.že presiahne sumu 30000?
alušik
07.11.06,08:39
Keď teda ste platiteľom DPH, urobíte "samozdanenie" - to je, vyčíslite daňovú povinnosť k obstaranému nábytku a rovnakú sumu si aj odpočítate - v daňovom priznaní teda vyčíslite 19% DPH zo sumy faktúry prepočítanej kurzom zo dňa vyhotovenia faktúry (toto však nie je 100% istota - závisí od toho, kedy bol tovar dodaný a kedy bola faktúra vyhotovená, o čom v otázke nie je zmienka). Túto DPH zapíšete do r.02 a jej základ do r.4 daňového priznania. Následne odpočítanú daň zapíšete do r.16 tlačiva DPH.:)
alušik
07.11.06,08:41
Ešte doplním - áno, v prípade, že suma presiahne 30000, budete nábytok odpisovať.
popleta
07.11.06,08:48
ja to chcem kúpiť v hotovosti, /doklad - blok/ alebo musí byť vystavená faktúra?
alušik
07.11.06,08:59
Predpokladám, že ak to nakúpiš v zahraničí na blok z pokladne, tak by Ti to naúčtovali s DPH. Ak im poskytneš ako platiteľ DPH svoje identifikačné číslo pre DPH, faktúru by Ti mal zahraničný dodavateľ vystaviť bez
DPH. Na bločkoch sa to realizuje asi horšie... Za faktúru sa však považuje aj doklad z pokladne, ale treba si potom dávať pozor,aby obsahoval, všetko čo má obsahovať, aby si si mohol uplatniť odpočítanie dane.:)
Silvi
20.11.06,09:43
Ak kúpim v Rakúsku napr. DVD, čo všetko musím blok z reg. pokladne obsahovať aby som si mohla uplatniť odpočet DPH na Slovensku?
ALBO
20.11.06,09:58