mazac
07.11.06,23:00
Dobry den,,
pracujem vo firme, kde mam moznost vybrat si, ci budem priamo zamestnany, ci mi budu platit za sluzby ako zivnostnikovi alebo s.r.o-cke. Chcel by som sa spytat, co je z tohto najvyhodnejsie? Cital som dake prispevky tu na porade a prislo mi, ze najvyhodnejsia je s.r.o.cka ..
ake su plusy/minusu jednotilivych volieb ? resp ako zvolit co najlepsiu moznost ?

Taktiez som sa docital :) ze je vyhodne zalozit s.r.o.,, kde by som bol zaroven konatelom a dostaval nejaku minimalnu odmenu.. Ale ako dostat potom peniaze z s.r.o.cky legalne von pre moje pouzitie, aby bola co najmensia dan atd? :)

som v tychto veciach laik tak ma plz neukrizujte :-)

dakujem
regina.golierova
07.11.06,22:33
Veľmi široká odpoveď, všetky 3 možnosti majú svoje výhody i nevýhody, ak by si bol ako zamestnanec záležalo by akú mzdu ti dajú, tu sú výhody , že sa ti platia odvody zo mzdy, započitava sa ti dochodkový vek, nemáš starosti s podnikaním a s papierovaním atď., pokiaľ by si bol živnostník , je potrebné prepočítať si svoju prácu a náklady na jej výkon - pokiaľ by firma kde by si pracoval súhlasila omnoho vyššou faktúrovanou sumou - vyššou ako keď by si bol zamestanec - tak to ber , ako živnostník máš mnoho zákonných metód ako zaplatiť nízku daň, odvody .Pokiaľ ide o s,r,o, - tu je výhoda, že ručí s.r.o. len svojom majetkom, kde u živnostníka svojim celým majetkom , pri zakladaní s.r.o. musíš rátať na začatie minimálne 15.000,- Sk - : cca 5.000,- Skkolky,overovanie... plus 10.000,- Sk kolok na Obch.register, v s.r.o. je povinná podvojné účtovanie - problém len tak si zobrať peniaze na svoje dennodenné osobné potreby....... a tak ďalej,
mazac
08.11.06,11:35