Jozef Mihál
08.11.06,12:29
Som študent VŠ. Zarábam si formou dohody o brigádnickej práci študentov. Viem, že ak môj príjem za rok 2007 z dohody prevýši sumu 45600 Sk, budem musieť podať ročné zúčtovanie a zaplatiť poistné do zdravotnej poisťovne. Dá sa to nejako legálne obísť?


Otázka vzťahujúca sa na rok 2006:

Som študent VŠ. Zarábam si formou dohody o brigádnickej práci študentov. Viem, že ak môj príjem za rok 2006 z dohody prevýši sumu 41400 Sk, budem musieť podať ročné zúčtovanie a zaplatiť poistné do zdravotnej poisťovne. Dá sa to nejako legálne obísť?
Jozef Mihál
08.11.06,11:42
Odpoveď vzťahujúca sa na rok 2007 a nasledujúce:

Od 1.1.2008 platí novela č.597/2007 Z.z., podľa ktorej sa medzi tzv. vyňaté príjmy - viď § 13 ods. 20 zákona - zaradili aj príjmy dosiahnuté na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, ak príjemcom odmeny je osoba uvedená v uvedených v § 11 ods. 8 písm. a) až m), o) až r) zákona.

Medzi takéto osoby patria aj nezaopatrené deti - čiže aj študenti denného štúdia VŠ - viď § 11 ods. 8 písm. a) zákona.

Podľa § 31d ods. 3 zákona sa ročné zúčtovanie za rok 2007 vykoná v súlade s ustanoveniami novely č.597/2007 Z.z.

Znamená to, že za rok 2007 a nasledujúce môže študent zarobiť na dohodu akúkoľvek sumu - z titulu takéhoto príjmu ročné zúčtovanie za rok 2007 (a nasledujúce) podávať nemusí.


Odpoveď vzťahujúca sa na rok 2006:


Ak ste ešte nezískali vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa (na prípadnej prvej vysokej škole) a študujete s tým, že doba štúdia neprekročila štandardnú dĺžku štúdia danú študijným programom, tak ako študent VŠ sa považujete za nezaopatrené dieťa a podľa § 11 ods.8 písm.a) zákona č.580/2004 Z.z. o zdravotnom poistení za vás platí poistné na zdravotné poistenie štát.