ZDENIELA
14.11.06,15:30
Prosím o radu. Sestra po smrti manžela zdedila polovicu domu, ktorý ešte nebol vyplatený, takže i s dlhom. Druhá polovica patrí jej svokre, ktorá tu i fyzicky býva, takže vždy splácala tú polovicu za syna (kým žil), no veľmi neporiadne. Sestra nemá o daný dom záujem, no zároveň sa obáva, že svokra dlh nesplatí (už v súčasnosti je v dlhu viac vyčíslených penálov z neplatenia ako samotného dlhu). Preto sa pýtam je možné svokre tento dom darovať i s týmto dlhom, aby sestra nakoniec nemusela platiť za niečo, čo v skutočnosti neužíva, ani užívať nechce. Má i tak dosť problémov. Ďakujem.
ZDENIELA
24.11.06,07:18
Znova sa vám skúšam vtrieť do vedomia. VIE MI NIEKTO PORADIŤ? ďakujem
Dan1
24.11.06,07:29
Ahoj, nie som odborníkom v tejto problematike, ale podľa mňa keď napr. máš dlh ( hypotéku) u banky - ručíš domom, tak banka vymáha splátky a penále od toho, kto uzavrel s ňou hypotéku. Takže v prípade darovania z Vašej strany by bolo dobré prejednať takúto alternatívu darovania domu a možného presunu dlhu na iného majiteľa hlavne s tým, kto Vám peniaze požičal - napr. bankou, lebo podľa mňa keď tento subiekt papierovo neuzná toto darovanie, tak vy síce darujete dom, ale bremeno viazanosti voči banke sa nezbavíte. Toť môj názor.
Chobot
24.11.06,09:24
Prosím o radu. Sestra po smrti manžela zdedila polovicu domu, ktorý ešte nebol vyplatený, takže i s dlhom. Druhá polovica patrí jej svokre, ktorá tu i fyzicky býva, takže vždy splácala tú polovicu za syna (kým žil), no veľmi neporiadne. Sestra nemá o daný dom záujem, no zároveň sa obáva, že svokra dlh nesplatí (už v súčasnosti je v dlhu viac vyčíslených penálov z neplatenia ako samotného dlhu). Preto sa pýtam je možné svokre tento dom darovať i s týmto dlhom, aby sestra nakoniec nemusela platiť za niečo, čo v skutočnosti neužíva, ani užívať nechce. Má i tak dosť problémov. Ďakujem.