Jozef Mihál
17.11.06,13:45
Som študent a prispievam do jedného časopisu. Nie som zamestnancom toho časopisu, s vydavateľom časopisu mám uzatvorenú len autorskú zmluvu.

Z mojich príjmov (honorárov) vydavateľ automaticky strháva zrážkovú daň.

Za rok 2007 (2006) moje hrubé príjmy z honorárov dosiahnu sumu cca 50 000 Sk. Iné príjmy nemám. Aby som dostal naspäť vrátenú zrážkovú daň - bude to temer 10000 Sk, chcem v marci 2008 (2007) podať daňové priznanie za rok 2007 (2006).

Čo však potom so zdravotným poistením?
Jozef Mihál
17.11.06,12:51
Odpoveď pre rok 2007:

Ak podáte daňové priznanie, pretože sa Vám oplatí tzv. "dodaniť" príjmy z honorárov, potom platí, že ak vaše hrubé príjmy dosiahnuté za rok 2007, ktoré v konečnom dôsledku neboli zdanené zrážkovou daňou (pretože podáte daňové priznanie a zdaníte ich "normálne") budú vyššie ako 59232 Sk, musíte podať ročné zúčtovanie poistného ako "samoplatiteľ".

Z uvedených čísel vyplýva, že sa vám určite oplatí podať daňové priznanie, pretože ročné zúčtovanie poistného podávať nemusíte. Ak váš hrubý príjem bude okolo 50000 Sk, tak vrátená daň bude približne 9500 Sk.


Odpoveď pre rok 2006:

Ak podáte daňové priznanie, pretože sa Vám oplatí tzv. "dodaniť" príjmy z honorárov, potom platí, že ak vaše hrubé príjmy dosiahnuté za rok 2006, ktoré v konečnom dôsledku neboli zdanené zrážkovou daňou (pretože podáte daňové priznanie a zdaníte ich "normálne") budú vyššie ako 41400 Sk, musíte podať ročné zúčtovanie poistného ako "samoplatiteľ".

V ročnom zúčtovaní sa poistné vypočíta z brutto príjmu, ktorý ste zarobili, najmenej však zo sumy 54264 Sk. Pri sadzbe 14% teda poistné bude najmenej 7597 Sk.

Z uvedených čísel vyplýva, že sa vám zrejme oplatí podať daňové priznanie. Ak váš hrubý príjem bude okolo 50000 Sk a vrátená daň bude približne 9500 Sk, tak aj keď zaplatíte poistné 7597 Sk, budete mať "k dobru" okolo 2000 Sk.

ZZP_§11_ods.8
ZZP_§11_ods.9
color
06.01.07,19:09