Jozef Mihál
19.11.06,19:47
Som študent, v roku 2006 som jednorazovo prekladal poviedku pre vydavateľstvo. Vydavateľstvo mi vyúčtovalo odmenu podľa zmluvy o vytvorení slovesného diela - §7 ods.1 písm.a) Autorského zákona a zmluvy na jeho vydanie - § 47 Autorského zákona.

Dohodnutá odmena (honorár) bola zrazená len o odvod do literárneho fondu 2% (nebola zrazená žiadna daň) a zvyšok mi bol vyplatený.

Celková odmena je 6000 Sk. Musím podávať daňové priznanie, ak áno, tak ktorý typ a otázne je aj to, či sa mám prihlásiť na Daňový úrad, aby mi pridelil DIČ.
Jozef Mihál
19.11.06,18:50
Na Daňovom úrade sa nemusíte prihlasovať, keďže ide o jednorazovú činnosť.

Príjem, ktorý Vám bol vyplatený, sa posudzuje ako príjem podľa § 6 ods.2 písm. a) zákona o dani z príjmov.

Daňové priznanie za rok 2006 však podávať nemusíte - viď § 32 ods.1 zákona, pretože Váš príjem nepresiahol sumu 45408 Sk.

ZoDP_§6
ZoDP_§32
michelle84
08.03.09,09:44
Študent celý rok. Prvé dva mesiace mal dohodu, z ktorej bola zrazená daň. Potom pár mesiacov mala pridelené DIČ z daňového úradu a dostával honoráre za články. Nakoniec posledné mesiace si otvoril živnosť, z ktorej tiež mal príjmy. Ako mal pridelené DIČ, vystavoval faktúry. Otázka je, že príjmy, ktoré mal ako DIČ za honoráre, si chce uplatniť 40 %výdavky. Môže si uplatniť 40 % výdavky aj na príjmy, ktoré už mal zo živnosti? Odvody si neplatil žiadne.Ako príloha k DP bude len potvrdenie o príjme z dohody o vykonaní práce?
Jozef Mihál
08.03.09,09:54
40% paušálne výdavky si buď uplatní na príjmy aj zo živnosti aj z honorárov alebo ani na jedno.

Ak znie otázka, či si môže uplatniť 40% paušálne výdavky aj na príjmy zo živnosti aj na príjmy z honorárov, potom odpoveď je: môže.

Potvrdenie o príjme zo závislej činnosti je povinnou prílohou DP.
michelle84
08.03.09,09:59
Áno, to som potrebovala vedieť, či si môže na obidva druhy príjmov uplatniť 40 % výdavky. Ďakujem.
Leora
16.03.09,18:02