radoslav_pesek
20.11.06,10:37
Zdravim,

nie som si isty, ci pisem do spravnej sekcie (kedze, podla toho co som zatial cital, tak sem pisu predovsetkym uctovnici atd.), takze ak nie, tak sorry.

Prezeral som (snad) vsetky temy, ktore mali v nazve pridavky, ale konkretne moj pripad som nenasiel, tak skusam takto.

Som student (2. rocnik) vysokej skoly. Chcem ukoncit studium, pretoze chcem ist na inu skolu (najprv som myslel, ze este tento semester nejak dotiahnem, ale myslim, ze to nema vyznam iba sediet na cvikach a kreslit si :) ...).

Teraz k otazke (sorry za ten dlhy uvod), bude mama na mna dostavat pridavky, ked skolu zanecham (resp. ma vyhodia) a ak ano, tak do kedy. Do dna, resp. mesiaca, v ktorom nadobudne platnost rozhodnutie o vyluceni (resp. im poslem ziadost o zanechanie studia, ci ako sa to vola) alebo do konca semestra?

Na dalsiu skolu, ak ma prijimu, zacnem chodit az od buduceho roku v septembri (pretoze som nestihol prijimacky na tento rok). Cize, zrejme, pocas obdobia od konca tohoto semestra (tusim od decembra) do zapisu na dalsiu skolu (t. j. do septembra), mama za mna pridavky nebude dostavat, ci nie? A co potom, ked ma prijimu a zapisem sa na dalsiu skolu? Obnovi sa narok na prijimanie pridavkov? Ak som spravne pochopil zakon, tak ano - len sa chcem uistit.

Povazuje sa, za sustavnu pripravu na povolanie aj moje pripadne prijatie na dalsiu skolu (resp. zapis), hoci som na predoslej skole zanechal studium? Alebo sa to povazuje jedine ak studium prerusim, alebo ako to vlastne je?

Pripominam, ze mam momentalne 20 rokov, cize hornu vekovu hranicu nezaopatrenosti (tych 25 rokov) buduci rok este neprekrocim.

Velmi pekne dakujem vopred za kazde vysvetlenie.

Rado.
Hepi
20.11.06,10:02
Keď si sa náhodou nezamestnal, tak máš na prídavky nárok až do dňa, v ktorom ťa vylúčia z vysokej školy. Ak prinesieš na budúci rok potvrdenie o návšteve školy, tak ti zasa vznikne nárok na prídavky.
radoslav_pesek
27.11.06,11:05