tkt
23.11.06,08:52
Vie mi niekto poradiť ako to je pri pracovnom úraze pracovníka, ktorý pracuje na dohodu o vykonaní práce. Ďakujem.
mgm
23.11.06,08:41
Práve včera som behala po SP. Naš zamestnanec si zlomil nohu na pracovisku. Je na starobnom dôch. Bolo mi povedané, že po PN môže si žiadať na SP z úraz. poistenia. Dostala som tlačivá, ktoré má vypísať lekár. Myslím si, že je to ten istý prípad
Black
23.11.06,12:17
Pre tkt: Koľko dní je (alebo koľko sa predpokladá) na PN ???

Aký úraz to bol - vážny, len poranenie ?
tkt
24.11.06,10:19
To zatial nikto nevie, kolko bude PN. Rozrezal si slachu ruke. Neviem ako to mam riesit, kedze nie je normalny zamestnanec a na dohodu pracuje ako nezamestnany.
willma
24.11.06,14:01
úraz sa stal vo vašej organizácii a podľa môjho názoru prerezaná šľacha predsa obmedzuje prípadne znemožňuje funkčnosť končatiny. Takže je potrebné vypísať Záznam o registrovanom PÚ a zaslať na IP.
Black
24.11.06,14:59
Pre objasnenie:

pracovný úraz (PÚ) pri
- PN do 3 dní (vrátane) - drobný pracovný úraz (predpokladaná PN) - úraz stačí len evidovať v knihe drobných úrazov u zamestnávateľa.

- PN od 4 do 42 dní (samozrejme kalendárnych) - registrovaný PÚ - treba vyšetriť PÚ, spísať o ňom záznam (ktorý sa pošle na ZP - zamestnanca, SP, IP, Zamestnancovi a jedno vyhotovenie si nechá ZĽ)

- PN od 42 dní a viac - registrovaný PÚ - závažný - tu je postup podobný ako v prípade nezávažného (ak to tak môžem nazvať), registrovaného PÚ, ale zamestnávateľ by mal ihneď v čase úrazu (samozrejme okrem záchranky) volať aj na IP, kde ohlási závažný PÚ.

Záznam o úraze a jeho vyšetrenie vykonáva vedúci zamestnanec postihnutého.

Ak je podozrenie na tresný čin treba volať aj políciu.

Podrobnosti ohlasovania nájdeš v §17, 124/2006 Z.z. (z hľadiska BOZP):)
Black
24.11.06,15:04
To zatial nikto nevie, kolko bude PN. Rozrezal si slachu ruke. Neviem ako to mam riesit, kedze nie je normalny zamestnanec a na dohodu pracuje ako nezamestnany.