gys
23.11.06,10:39
Zdravím poradcov :)
Kamarát už 3 roky robí na zmluvu ako zivnostnik u jednej firmy, pricom v zmluve sa vravi o 2 mesacnej vypovednej lehote so zakladnym platom, teda bez premii.
Teraz dostal vypoved a chce si po dokonceni mesiaca hladat novu robotu, sef ho vsak chce prinutit tieto 2 mesiace odpracovat. Ma na to pravo?

Dakujem
Jan B
23.11.06,09:45
Asi by to chcelo blizsie upresnit aj pre inych ktory by chceli poradit.. Ma pracovnu zmluvu ale aj zivnostensky list ? Je ta dohoda podla Zakonnika prace alebo nejaka ina. Podla akeho zakona. Ja pracujem ako zivnostnik pre inych zivnostnikov alebo firmy ale nas vztah nemoze byt zalozeny podla Zakonnika prace to uz by som bol niekoho zamestnancom, aj ked s
zivnostenskym listom.
skaspa
23.11.06,09:56
ja by som to previedol do inej roviny, ak je tvoj kamarát živnostník nemôže byť ako živnostník - podnikateľ, zamestnaný (zamestnanie na živnosť neexistuje, potom nie je živnostník); zamestnaný môže byť iba ako občan, teda klasický zamestnanec; keďže nemôže byť ako živnostník - podnikateľ zamestnancov nevzťahuje sa na neho ani zákonník práce; živnostník predsa vykonáva činnosť vo svojom mene, na vlastnú zodpovednosť, ručí svojim majetkom atď. atď., ako môže teda živnostník dostávať od niekoho plat? to ako ten plat faktúruje svojmu "zamestnávateľovi"? ja viem, že v dnešnej dobe sa často hľadajú zamestnanci so živnostenským listom (zväčša kvôli odvodom), ale oni to tí podnikatelia pochopia, keď im príde kontrola z daňového úradu a vysvetlí im to :-)
nikto nemôže predsa živnostníkovi hovoriť odkedy do kedy má robiť, kedy si vybrať dovolenku, kedy robiť nadčasy apod. - to je potom jasne znak nadriadenosti a podriadenosti - teda závislej činnosti;
liba2
23.11.06,10:10
Zdravím poradcov :)
Kamarát už 3 roky robí na zmluvu ako zivnostnik u jednej firmy, pricom v zmluve sa vravi o 2 mesacnej vypovednej lehote so zakladnym platom, teda bez premii.