Alali
02.12.06,09:34
Podnikám bez živnosti, mám len DIČ. Mám výtvarný ateliér a predávam len na komisionálny predaj, alebo osobne. Chcela by som vedieť, či musím viesť účtovníctvo, alebo si môžem uplatniť paušálne výdavky. A či mi môže niekto poradiť akým spôsobom mám zrealizovať predaj výrobkov (napríklad pri komisionálnom predaji), myslím tým, či musí byť dodací list, faktúra a podobne. Som úplný amatér, viem len maľovať :D .
victoria
04.12.06,11:02
U teba sa jedná zrejme o príjmy z činností ktorá nie je považovaná za podnikanie ale o príjmy z inej samostatnej zárobkovej činnosti podľa § 6 zákona o dani z príjmov, kde spadajú aj umelci a autori.
Účtovníctvo je potrebné viesť aj v prípade, že si chceš uplatniť paušálne výdavky vo výške 40%. Pri komisionálnom predaji - zrejme sa jedná o dodávku tovaru na komisiu a potom sú uhradené len predané kusy- by som postupovala tak, že tovar dodám na dodací list, ktorý si dám potvrdiť a po ulynutí dohodnutej lehoty prídem k odberateľovi, spolu prejdeme predaný tovar, ten mu vyfakturujem prípadne vystavím aj príjmový doklad ak to chce uhradiť hneď v hotovosti a zvyšný tovar prevezmem alebo nechám na ďalší predaj ale vypíšem nový dodací list.
Johanka
04.12.06,11:30
Daňovník s príjmami podľa §6 počas uplatňovania výdavkov percentom z príjmov (paušálne výdavky) nie je účtovnou jednotkou a nevedie účtovníctvo. V zmysle § 6 ods.10 (posledná veta) je povinný viesť evidenciu o príjmoch v časovom slede, o zásobách a o pohľadávkach.
Richard12
04.12.06,12:36
Ja mám tiež iba DIČ a nie je mi vôbec jasné či je nejaký rozdiel medzi mnou a živnostníkom, čo sa týka účtovníctva. Či si môžem odpisovať rôzne náklady a ak áno tak ako daňový úradník posúdi čo potrebujem alebo nepotrebujem k mojim umeleckým aktivitám ?
.