masko32
14.12.06,08:00
Potreboval by som drobne poradit co sa tyka zalozenia zivnosti, nikde som nenasiel ziadne ucelenejsie informacie a prvnez sa pojdem poradit s niekym kompetentnym, chcel by som mat aspon zakladne znalosti.

Od januara 2007 si idem zalozit zivnost. Som zaroven student denneho studia VŠ. Zaujima ma:

1. ako to je s odvodmi do socialnej poistovne? (musim ich platit? v akej su vyske? platia sa rocne/mesacne?)

2. zdravotne poistenie (myslim, ze musim platit preddavky vo vyske 14 % x minimalna mzda... je to tak, aj ked mam status studenta?)

3. dane (viem, ze pokial prekrocim 12 x minimalnu mzdu musim normalne odvadzat dan. Budem vsak platit 19 % z (HRUBY ZISK) minus (PAUSALNE NAKLADY) minus (NEZDANITELNE MINIMUM) ?? alebo skratka cely hruby zisk minus pausalne naklady?

4. pausalne naklady .... > su 40 %?

5. odvody (soc./zdrav.) sa plati z hrubeho alebo cisteho zisku?

.......

no mozno trochu moc otazok naraz, ak mi s tym niekto pomoze, budem neskutocne povdacny a som ochotny tuto temu vyvesit niekam na wikipediu, aby k tomu mal jednoduchy pristup kazdy s podobnym problemom a nemusel otravovat skusenejsich :)

vopred dakujem.
Fany
14.12.06,07:45
Skúsim aspoň na niečo:
1. do SP platiť nemusíš nič, pretože začínaš a nemáš príjem z minulých období. Prvýkrát začneš povinne platiť do SP až od 1.7.2008 a to iba vtedy, ak tvoj príjem (hrubý) v kal.roku 2007 bude viac, ako 12 nás.min.mzdy (pre rok 2007 by to mala byť hranica príjmu 91200).
2. do ZP tiež neplatíš, kým si denný študent, avšak tiež, ak tvoj príjem v r.2007 prekročí hranicu, teraz neviem presne, ale tuším polovicu tohto príjmu, teda 45600, potom budeš povinný platiť aj tam. Kým si študent denného štúdia, platí za teba ZP štát.