pastorka
27.12.06,22:21
Môže si SZČO uplatniť výdavky 40% paušálom za rok 2006, ak má živnosť len preto, že firma nechce mať zamestnancov.Živnostníčka pracuje ako predavačka v predajni s textilom v takejto firme.(predajňa aj tovar patrí firme).
Ďakujem vopred za radu.
KEJKA
27.12.06,21:27
odhliadnúc od všetkého, o čom táto otázka je.... ide o SZČO, ktorá má príjmy a prakticky žiadne výdavky, lebo predáva len vlastnú pracovnú silu.... takže 40% výdavkov si odpočíta a plus aj odvody, ak nejaké platí.
DanielaSL
27.12.06,21:29
V prvom rade by som napísala, že sa jedná o závislú činnosť...nakoľko predajňa a iste aj pokladňa nie je jej,takže predavačka by na živnosť robiť nemala.
Môže si uplatniť paušálne výdavky, ak sa jej to oplatí viac ako skutočné výdavky v účtovníctve.
večernica
27.12.06,21:36
Zaujímalo by má akú činnosť má uvedenú v živnosti
pastorka
30.12.06,16:56
Na poslednom školení DPFO p. Valicová z DÚ z Bansk.B.povedala, že živnost.ktorá pracuje len ako predavačka, nijakú inú činnosť popri tom na živonosť nevykonáva, nemôže si uplatniť paušálne výdavky a dokonca aj odvody ktoré už odviedla ako SZČO (966,2288) nemôže si odpočítať.
Len 13,4 % celkom ako keby bola zamestnanec.
Odvedené odvody si má nárokovať späť od poisťovní.
Čo teraz?
Ona v živnosti má uvedené rôzne činnosti ale ich nevykonáva.
Danila
30.12.06,17:56
Na poslednom školení DPFO p. Valicová z DÚ z Bansk.B.povedala, že živnost.ktorá pracuje len ako predavačka, nijakú inú činnosť popri tom na živonosť nevykonáva, nemôže si uplatniť paušálne výdavky a dokonca aj odvody ktoré už odviedla ako SZČO (966,2288) nemôže si odpočítať.
Len 13,4 % celkom ako keby bola zamestnanec.
Odvedené odvody si má nárokovať späť od poisťovní.
Čo teraz?