IvetaH
28.12.06,07:20
Vážení poraďáci, študujem už dosť dlho a došla som k určitému záveru, ale taký som hľadala, preto neviem, či je správny. Patrím k ľuďom, ktorí nájdu čo hľadajú - objektivita je vedľajšia.
Naskôr problém:
Sme manželia, máme os. auto v bezpodielovom vlastníctve, papiere sú napísané na manžela. Ďalej máme sročku, kde sú zas všetky papiere na mňa. Ja to auto využívam na podnikanie, manžel nesúhlasí s vkladom do firmy. Ide mi o uplatnenie DPH z PHM. Za akých podmienok si môžem uplatniť túto DPH? Najskôr sa zdalo, že nemôžem, ale našla som na Porade, čo som hľadala, že môžem.
Návrh riešenia:
1. urobím zmluvu o prenájme alebo požičaní alebo vypožičaní tohto auta, t.j. urobím zmluvu s vlastným maželom o aute, ktoré je aj moje.
2. v tejto zmluve dohodnem, aké náklady bude znášať firma,
3. zaplatí manžel daň z MV,
4. budem viesť knihu jázd
5. DPH z PHM si budem uplatňovať
6. DPH z umývačky si budem uplatňovať.
Prosím Vás, naštudovala som to správne, alebo som si zas vybrala, čo sa mi hodí?
Ďakujem
Jana Acsová
28.12.06,07:06
Sme manželia, máme os. auto v bezpodielovom vlastníctve, papiere sú napísané na manžela. Ďalej máme sročku, kde sú zas všetky papiere na mňa.Inak sa bude odpovedať, ak sa na začiatku vyjasní toto:
Ako môžu byť papiere (doklady) v s.r.o. písané na Vás ako manželku? S.r.o. je právnická osoba a t.j. iný subjekt ako akákoľvek osoba z Vašej rodiny vrátane detí, rodičov atď. nielen manželov.
Jana Acsová
28.12.06,07:09
Za akých podmienok si môžem uplatniť túto DPH? Najskôr sa zdalo, že nemôžem, ale našla som na Porade, čo som hľadala, že môžem.Veru by ste mohli ale ...

Návrh riešenia: