color
06.01.07,20:30
Zdravím, som študent VŠ (19 r., študujem v Prahe, pracujem v SR - cez internet) a pracujem na niekoľko dohôd. Všade mi zamestnávateľ strháva preddavky na daň. Chcem vedieť, či ho môžem požiadať, aby ich nestrhával a prípadný nedoplatok na dani by som neskôr vyrovnal v DP.

Tiež ma zaujíma, kedy musím zaplatiť zdravotné poistenie - či vždy, keď podám DP (teoreticky aj s príjmom 100 Sk) alebo až po prekročení určitej hranice príjmu.

Veľmi pekne ďakujem.
Anja111
06.01.07,19:37
Zdravím, som študent VŠ (19 r., študujem v Prahe, pracujem v SR - cez internet) a pracujem na niekoľko dohôd. Všade mi zamestnávateľ strháva preddavky na daň. Chcem vedieť, či ho môžem požiadať, aby ich nestrhával a prípadný nedoplatok na dani by som neskôr vyrovnal v DP.

Tiež ma zaujíma, kedy musím zaplatiť zdravotné poistenie - či vždy, keď podám DP (teoreticky aj s príjmom 100 Sk) alebo až po prekročení určitej hranice príjmu.

Veľmi pekne ďakujem.

Zamestnávateľa by si zbytočne žiadal, aby Ti nestrhával preddavky na daň, lebo on ich strhnúť musí... Ale keď podáš DP a budeš mať preplatok na dani, tak DU Ti ho vráti. Alebo môžeš požiadať aj zamestnávateľa, aby Ti urobil ročné zúčtovanie dane, len nezabudni priložiť všetky potvrdenia o príjme.
Študent platí ZP za rok 2006 až po prekročení príjmu 41.400,-- Sk.
evina
06.01.07,19:40
Zdravím, som študent VŠ (19 r., študujem v Prahe, pracujem v SR - cez internet) a pracujem na niekoľko dohôd. Všade mi zamestnávateľ strháva preddavky na daň. Chcem vedieť, či ho môžem požiadať, aby ich nestrhával a prípadný nedoplatok na dani by som neskôr vyrovnal v DP.

Tiež ma zaujíma, kedy musím zaplatiť zdravotné poistenie - či vždy, keď podám DP (teoreticky aj s príjmom 100 Sk) alebo až po prekročení určitej hranice príjmu.

Veľmi pekne ďakujem.