mtzmt
22.01.07,11:14
Zdravim,
od 1.1. do 5.6. som bol student, pracoval som obcas na dohody o vykonani prace...potom od 6.6. do 1.11. nezamestnany a zamestnal som sa v ČR. Pocas roka som predal nehnutelnost na Slovensku a potreboval by som ju dat do danoveho priznania. Mam ziadat svojho zamestnavatela o potvrdenie o prijme a podat danove priznanie na Slovensku alebo ?
Marína
22.01.07,11:09
Zdravim,
od 1.1. do 5.6. som bol student, pracoval som obcas na dohody o vykonani prace...potom od 6.6. do 1.11. nezamestnany a zamestnal som sa v ČR. Pocas roka som predal nehnutelnost na Slovensku a potreboval by som ju dat do danoveho priznania. Mam ziadat svojho zamestnavatela o potvrdenie o prijme a podat danove priznanie na Slovensku alebo ? Áno, ak máš daňový domicil v SR. Podávať budeš DP_typ B. Pozri si napr. tieto témy:
http://www.porada.sk/t17429-danove-priznanie-rezident.html
http://www.porada.sk/t35636-praca-v-zahranici.html
mysimis
22.01.07,11:10
áno, vyžiadaj si od zamestnávateľa potvrdenie o príjme a zrazených preddavkoch na daň a DP si podáš sám.
Johanka
22.01.07,11:14
Doporučujem podať najprv DP v ČR, pretože vzhľadom na dĺžku zamestnania v ČR je možné , že daň zaplatená v ČR Ti bude po uplatnení odpočítateľnej časti základu dane vrátená. Výsledok DP podaného v ČR prenesieš do DP podaného v SR z celosvetových príjmov.
Marína
22.01.07,11:50
Johanka, súhlasím, ale keďže bol zamestnancom a nie SZČO, NČZD si, predpokladám, uplatňoval mesačne a rozdiel v odvedených preddavkoch a v zúčtovaní dane tak, podľa môjho názoru, bude minimálny.
Johanka
22.01.07,12:04
Ťažko písať, keď nevieme o aké sumy ide ... Vychádzam z toho, že keď v ČR pracoval 2 mesiace a uplatní si celú odp.položku, tak mu môžu vrátiť aj celú daň - závisí od výšky príjmu a následne preddavkov.
mtzmt
23.01.07,08:32