adrika 69
06.02.07,18:02
Ahojte,chcela by som poprosiť o radu. Pracujem ako učiteľka. Z roku 2005 mi zostala navyčerpaná dovolenka 43 dní, nakoľko som v máji nastúpila na MD. Od novembra 2005 som na rodičovskej dovolenke. V septembri 2006 som nastúpila do zamestnania na 50 % úväzok. Dovolenku z roku 2005 som čerpala (2-3) dni v týždni. Viac to nešlo - zamestnávateľ mi to neumožnil. Na výplatnej páske v januári 2007 som zistila, že mi v evidencii dovolenky chýba 22 nevyčerpaných dní za rok 2005 (že vraj mi táto dovolenka prepadla). Dovolenku za uvedené obdobie som nemohla vyčerpať z dôvodu MD a RD. Rodičovský príspevok budem poberať do júna 2008. Chcem sa spýtať či zamestnávateľ postupoval správne, a teda v mojom prípade už nemôžem čerpať dovolenku za rok 2005.
Dík za všetky názory.
Zita4
06.02.07,17:27
Ahojte,chcela by som poprosiť o radu. Pracujem ako učiteľka. Z roku 2005 mi zostala navyčerpaná dovolenka 43 dní, nakoľko som v máji nastúpila na MD. Od novembra 2005 som na rodičovskej dovolenke. V septembri 2006 som nastúpila do zamestnania na 50 % úväzok. Dovolenku z roku 2005 som čerpala (2-3) dni v týždni. Viac to nešlo - zamestnávateľ mi to neumožnil. Na výplatnej páske v januári 2007 som zistila, že mi v evidencii dovolenky chýba 22 nevyčerpaných dní za rok 2005 (že vraj mi táto dovolenka prepadla). Dovolenku za uvedené obdobie som nemohla vyčerpať z dôvodu MD a RD. Rodičovský príspevok budem poberať do júna 2007. Chcem sa spýtať či zamestnávateľ postupoval správne, a teda v mojom prípade už nemôžem čerpať dovolenku za rok 2005.
Dík za všetky názory.
Zamestnávateľ ti mal umožniť čerpať dovolenku. Argumetuj Zákonníkom práce:
§ 113

(1) Zamestnávateľ môže určiť zamestnancovi čerpanie dovolenky, aj keď doposiaľ nesplnil podmienky na vznik nároku na dovolenku, ak možno predpokladať, že zamestnanec tieto podmienky splní do konca kalendárneho roka alebo do skončenia pracovného pomeru.