studentt
21.02.07,00:51
Dobry den,
som student VS a uvazujem, ze by som si zalozil zivnost v obore Prekladatelstvo. Neviem ale ci by sa mi takato zivnost oplatila, po odratani vsetkych odvodov. Na internete som sa docital, ze vraj ak som student, neplatim odvody do ZP. Je to pravda? Nemam cas studovat vsetky potrebne zakony, preto chcem poprosit niekoho znaleho o vyjadrenie, pripadne nejaku kalkulaciu. Povedzme ze by som mal rocny zisk po odratani nakladov 250 000 Sk.

303.3@azet.sk
adv
22.02.07,08:54
tak to odvody budes platit, lebo si podnikatel. sice si aj student, ale si aj podnikatel.neviem, ci Fico teraz neurobil nejake ulavy ,ale pochybujem o tom. najlepsie je sa spytat v zdravotnej poistovni a tiez v socialnej. tie zakony sa totiz stale menia a menia. inac, zivnost je blbost podla mna. minimalne odvody su 3500 cca Sk /1064 Sk do zdravotnej a 2500 do socialnej - ale do socialky az po prvom roku podnikania od 1. jula/.v zivnosti ako FO si zo zavazkov zaviazany az do svojej smrti. Radsej si urob sro.
janka.janka
22.02.07,09:36
Dobry den,
som student VS a uvazujem, ze by som si zalozil zivnost v obore Prekladatelstvo. Neviem ale ci by sa mi takato zivnost oplatila, po odratani vsetkych odvodov. Na internete som sa docital, ze vraj ak som student, neplatim odvody do ZP. Je to pravda? Nemam cas studovat vsetky potrebne zakony, preto chcem poprosit niekoho znaleho o vyjadrenie, pripadne nejaku kalkulaciu. Povedzme ze by som mal rocny zisk po odratani nakladov 250 000 Sk.

303.3@azet.sk

Ak si zalozis zivnost, tak sa na Teba plne vztahuje zivnostensky zakon, aj ked si student. To znamena, ze ako podnikatel si zodpovedny za vedenie uctovnictva, musis sa prihlasit na zdravotnej poistovne a platit preddavky na poistne. Potom ked dosiahnes zisk nasledujuci rok sa treba prihlasit na socialnej poistovni, kde Ti vypocitaju preddavky na poistne.