JANCO127
22.02.07,21:45
Som začiatočník čo sa týka podnikania, čo sa týka aj účtovníctva a účtovníckeho softvéru. Mám verziu Alfa Start. Mohli by ste mi poradiť ako s ňou pracovať? Mám niekoľko otázok, ktoré budem asi v blízkej budúcnosti často pridávať.
1. môžem mať v peňažnom denníku - pokladnica mínusový zostatok (červenou farbou)? možno je to hlúpa otázka, ale ja sa v tom nevyznám.
2. čo mám účtovať na internom doklade? viem, že tam majú byť nepeňažné stavy, ako napr. odpisy, ale čo ďalšie tam mám účtovať?
3. mojím druhým najväčším problémom je sklad. keďže podnikám ako pneuservis, čo je pre mňa tovar, čo materiál a čo výrobok? nakupujem pneumatiky, ventilky, závažia, záplaty ..., lenže neviem pod čo to mám zaevidovať.
urobil som si v skúšobnej verzii, akože tovarový sklad pneumatík. mám tam evidovať každý druh pneumatiky, aj keď budem mať z toho druhu len jednu
tiež som si urobil v skúšobnej verzii aj sklad drobného spotrebného tovaru (neviem, či to má tak byť), kde by som chcel evidovať všetko okrem pneumatík: závažia, záplaty, ventily. je to tak správne?
k tomu skladu ešte jedna otázka. aký druh výdaja mám napísať, keď vydávam konečnému spotrebiteľovi: tuzemsko, spotreba, alebo niečo iné?

Ospravedlňujem sa, keď sú niektoré otázky primitívne, ale z príručky neviem implementovať príklady na môj podnik.

Vopred ďakujem, keď mi niekto z Vás PORAĎÁKOV poradí.
holubička1
22.02.07,21:27
Pokúsim sa stručne vzhľadom na pokročilý čas odpovedať:
1. otázka, - v pokladni - peň. denník, by logicky nemal byť mínusový stav, treba vložiť ako osobný vklad podnikateľa - cez príjem -neovplyvňujúci základ dane ak bude veľký zostatok tak vydať cez výdaj neovplynňujúci základ dane -osobnú spotrebu
2. Na internom doklade sa účtujú na konci roka leasing, odpisy, ak sú zamestnanci soc fond apd.