Jenny
24.02.07,13:22
Občianske združenie vedie jednoduché účtovníctvo. Doteraz mu nevznikla povinnosť podať daňové priznanie.Tento rok predalo pozemok a musí podať daňové priznanie. Podáva priznanie na tom istom tlačive ako podnikajúce právnické osoby ? / s.r.o. /
Ďakujem Jenny:rolleyes:
alena
26.02.07,08:26
tlačivo na DP pre PO má len jeden vzor
eva212
13.03.07,13:53
Prosím o pomoc,
účtujem v Občianskom združení - JÚ - nemá podnikateľskú činnosť, ale od 05/2005 realizuje projekt z prostriedkov EU - MPSVaR. Systém refundácie - najprv OZ musí uhradiť zo svojich prostriedkov a po kontrole ministerstvom dostane peniaze späť /ale nie všetky/. V roku 2005 mi vyšla strata 630 tis., v roku 2006 mi vychádza zisk 311 tis. No zistila som, že neziskovka si nemôže robiť odpočet straty.
1. Mám povinnosť podávať daňové priznanie?ˇ
2. Účtovala som správne dotácie do príjmov a výdavky na projekt do výdavkov?

Som z toho blázon, ešte rozmýšľam a študujem ale veľmi prosím o Vaše rady.
Vďaka.
victoria
13.03.07,18:23
OZ nemá povinnosť podať daňové priznanie iba v prípade, že má iba príjmy nepodliehajúce dani z príjmov a príjmy z členských príspevkov. Je pravda, že nezisková organizácia si nemôže nárokovať odpočet straty z minulých rokov. Pokiaľ viem, tak príjmy v rámci grantov EÚ sú príjmy oslobodené od dane z príjmov, takže ak ti aj vychádza zisk predpokladám že to je zisk a náklady ktoré sú oslobodené od dane z príjmov, tzn. nebudeš tento zisk zdaňovať.
victoria
13.03.07,18:24
Daj si ešte pozor na časové rozlíšenie nepreplatených refundácií ku koncu roka, tzn. neviem či sa neuvádzajú ako pohľadávky, pokiaľ máš podané nejaké žiadosti o preplatenie a platba do konca roka neprišla. V podvojnom účtovníctve sa určite časovo rozlišujú.
eva212
14.03.07,05:42
Victoria - ďakujem veľmi pekne.
FAA
14.03.07,08:37