adrika
18.01.05,11:09
Ahojte, prosím Vás o radu. Som začiatočník v PÚ, takže prosím o pochopenie.
Zaujímalo by ma či s.r.o., ktorej konateľ a zároveň zamestnanec používa svoje vlastné os. auto nezaradené do majetku firmy na podnikanie - prac. cesty, musí platiť cestnu daň. Môj názor je , že nie . Dnes som však "začula" na DÚ- nejaké šuškandy, že vraj áno. Tak som z toho magor. Prosím , uveďte ma na pravú mieru.
Inak táto stránka je super, dnes prvýkrát dúfam, že nie posledný/ píšem aj ja. Držím Vám všetkým palce a ďakujem za odpovede.
ricij
18.01.05,10:12
Nie, nemusí. Ale na tú tému tu už bolo popísané veľa, daj si do vyhľadávania kľúčové slová. Má nárok na PHM + paušál 6,20 Sk/km + nutné vedľajšie výdavky.
Katty
18.01.05,10:12
Ak bude využívať svoje auto ako zamestnanec na služobné cesty tak určite cestnú daň neplatí
Yvvetta
18.01.05,10:21
Presne tak : NEPLATÍ
adrika
18.01.05,13:36
ĎAKUJEM VAM VELMI PEKNE NIELEN ZA RYCHLE ODPOVEDE, ALE AJ ZA TO, žE STE ODPOVEDALI TAK AKO SOM CHCELA POCUT
Janca
18.01.05,13:52
Adrika - odpovedali tak ako museli - ako hovori zakon, snad iba malickost, ze cestnu dan uz nemame. Od 1.1. je to dan z motorovych vozidiel a pozor na to, aby tu cestu vykonaval z pozicie zamestnanec.
Janca
18.01.05,13:55
Pozor pri plateni, zmenili sa ucty statnej pokladne, overte si cislo na svojom DU, lebo stary ucet na cestnu dan plati, ale na dan z motor. vozidiel bol vytvoreny novy ucet. Ak ste dan platili a isla na stary ucet, nevrati sa Vam, lebo taky ucet existuje stale ale pre nezaplatene cestne dane za stare obdobia a preto je potrebne dat ziadost na preuctovanie na novy ucet. Ale to je len pre tych aktivnych, ktori zaplatili dan na zaciatku roka a nevedeli o novom ucte pre tuto novu dan.
Katty
18.01.05,15:15
kto mi poradííí,