skoro
07.03.07,17:51
Som študent a cez rok som brigádovala. Je pre mňa výhodné podať daňové priznanie, ale niekde som čítala, že do príjmu si môžem zarátať aj úrok zo stavebného sporenia. Ak áno, čo sa zmení na vyplňovaní môjho DP? UZ som si predtým DP podávala, takže si ho viem vypísať, ale potrebujem vedieť, či sa to dáva všetko spolu, alebo táto daň z úroku má osobitné umiestnenie. Ďakujem za radu. :)
betka
07.03.07,18:05
nevznikne Vám povinnosť podať Dp, pretože máte okrem príjmov zdanených zrážkou (úroky stavebných sporiteľov) a dosiahli ste i zdaniteľné príjmy z brigády nepresahujúce 45408, Sk. Ale môžete podať DOBROVOLNE DP k dani z príjmov. podaním DP by Vám vznikol preplatok na dani, t.j. Príjmy zdanené zrážkou, by sa považovali za preplatok. Máte nárok na nezdaniteľnú sumu z titulu brigády.
svojar
07.03.07,18:11
V prvom rade je treba podať DP FO typ B. Príjmy z brigády -V.odd. ; úroky VII. odd. Potom zapísať do IX. odd - spodná tab. a pokračovať v X. odd. Potom ešte XV. odd - Žiadosť o vrátenie daňového preplatku.
veronikasad
07.03.07,18:21
Som študent a cez rok som brigádovala. Je pre mňa výhodné podať daňové priznanie, ale niekde som čítala, že do príjmu si môžem zarátať aj úrok zo stavebného sporenia. Ak áno, čo sa zmení na vyplňovaní môjho DP? UZ som si predtým DP podávala, takže si ho viem vypísať, ale potrebujem vedieť, či sa to dáva všetko spolu, alebo táto daň z úroku má osobitné umiestnenie. Ďakujem za radu. :)