colibri
18.04.07,21:03
Ahojte všetci!

Som tu začiatočník a neviem, či som so svojím problémom tu správne s či pri tom množstve tém tá moja nezapadne kamsi.

Mám hypotéku od 11.2.2005, mal som úrok 5,8 % fixný na rok a teraz mi ho dvihli na 7,3 %.

Vec, ktorá sa mi nepáči je, že vyhlasujú kade-tade oveľa nižšie úroky. V ten deň, 11.2., som nezachytil výšku úroku, ale 1.3. 2007 bol FIX1 (na rok) 5,1 - 6,4 %. Aj to percento rozdielu od maxima by bolo pre mňa pomocou.

Vedeli by ste niekto, ako postupovať proti podľa mňa svojvôli banky? (vraj ľudovej, pchaaa!)
anmary
19.04.07,06:00
No neviem v akej banke máš hypoúver, ale ja mám v SLSP a tiež mi končilo obdobie 1 roka /fix 1 rok/. Volala som asi mesiac pred uplynutím 1 roka do banky a pani ktorá nám hypoúver uzatvárala ma spätne kontaktovala a vysvetlila mi, že je pre nás nevýhodné meniť fixáciu úveru, nakoľko sadzba ktorá bola pri poskytnutí úveru zostáva nemenná na ďalšie obdobie 1 roka. Ak to pre nás bude nevýhodné aj o rok, zasa bude postup rovnaký - žiadna zmena oproti úrokovej sadzbe v dobe uzatvorenia úveru. Nechápem preto zmenu úroku v tvojej banke - neviem však o aký úver a za akých podmienok ide. Nebola tam nejaká zvýhodnená úroková sadzba v prvom roku? Najlepšie by bolo obrátiť sa na konkrétnu banku.
bobo1
19.04.07,15:51
My sme riešili obdobný problém - máme jednu z prvých hypoték s bonifikáciou od štátu, ale s vysokým úrokom na dnešné pomery. Vypočítali sme si, že keby sme so sankčným poplatkom splatili tú hypotéku a zobrali inde novú, tak ušetríme. No a keď sme už išli starú rušiť - teda splatiť - zrazu nám " z ničoho nič" znížili úrok a platíme podstatne menej. Možno by si sa mal vyjadriť v takom zmlysle, že si hypotéku prevedieš inde a ľady sa pohnú.
colibri
27.04.07,19:32
ano, to skusim, ale ako vyplatit, ked na to nemam?
katarina.j
27.04.07,20:02