žaba1
06.05.07,00:37
Prosím Vás, som začiatočník, živnostník v autodoprave do 3,5t , čo potrebujem k vedeniu účtovníctva, aké tlačivá a pod. ďakujem
betka
06.05.07,07:04
Účtovné knihy v sústave jednoduchého účtovníctva
(1) Účtovná jednotka účtujúca v sústave jednoduchého účtovníctva účtuje v týchto účtovných knihách:

a) v peňažnom denníku,
b) v knihe pohľadávok,
c) v knihe záväzkov,
d) v pomocných knihách, ak je ich vedenie potrebné na preukázanie a vykazovanie predmetu účtovníctva v účtovnej závierke, napríklad pomocná kniha o zložkách majetku, o záväzkoch z pracovnoprávnych vzťahov.

(2) Peňažný denník obsahuje najmä údaje o
a) stave peňažných prostriedkov účtovnej jednotky v hotovosti a na účtoch v bankách,
b) príjmoch v účtovnom období a v členení potrebnom na zistenie základu dane z príjmov,
c) výdavkoch v účtovnom období a v členení potrebnom na zistenie základu dane z príjmov,
d) priebežných položkách zachytávajúcich pohyby peňažných prostriedkov, ktoré nie sú ešte príjmom alebo výdavkom podľa písmen b) a c).

(3) Kniha pohľadávok obsahuje najmä údaje o
a) dlžníkoch,
b) pohľadávkach v peňažnom vyjadrení,
c) poskytnutých preddavkoch,
d) poskytnutých úveroch,
e) pohľadávkach dane z príjmov,
f) pohľadávkach nepriamych daní,
g) pohľadávkach voči Sociálnej poisťovni, 17) a príslušnej zdravotnej poisťovni. 19)

(4) Kniha záväzkov obsahuje najmä údaje o
a) veriteľoch,
b) výške záväzku v peňažnom vyjadrení,
c) prijatých preddavkoch,
d) prijatých úveroch,
e) záväzkoch dane z príjmov,
f) záväzkoch nepriamych daní,
g) záväzkoch voči Sociálnej poisťovni, 17) a príslušnej zdravotnej poisťovni. 19)

Ak ste UJ, riadite sa Zákonom o účtovníctve a Postupmi účtovania.
(ďalej je nevyhnutné ovládať Zákon o daniach z príjmmov, par., kt sa týkajú FO a spoločné ustanovenia,
- ak ste plátca DPH-Zákon o DPH
a ďalšie zákony, kt. súvisia s Vašim podnikaním...)
žaba1
06.05.07,09:09