Zuzana2007
14.06.07,20:00
Zdravim vsetkych,

obraciam sa na Vas s prosbou. Pracujem v oblasti realit a bohuzial som musela prejst na zivnost. Bohuzial u nas v praci nie je nikto ochotny dajako mi pomoct. Ked sa na nieco spytam kazdy ma hned odbije, ze mam ist na internet a tam je vsetko.

Takze od 1.5.2007 som presla na zivnost. Pracujem ako maklerka. Bola som sa uz prihlasit na danovom urade, len teraz neviem co dalej.
Uz mam aj svoju uctovnicku, ale viacmenej spolu komunikujem cez maily a ta mi vzdy povie vsetko tak vseobecne a mne je trapne sa jej pytat na banalne otazky.

Takze, mam uz aj svoje prve fakturi v sume okolo 30,000 Sk. Boli mi uz aj vyplatene firmou, pre ktoru pracujem. Len ja teraz neviem co mam robit. Kolegyna plati odvody vo vyske cca 4 000 Sk a ked sa jej chcem spytat co mam robit ja tak ma len odbije.
Je mi jasne, ze musim z tych penazi nieco odvadzat statu, ale neviem kolko a kam mam tie peniaze poslat. Hambim sa za seba, ze neviem taketo zaklady, ale ked sa niekde spytam nikto nie je ochotny dat mi jasnu odpoved.

Tak Vas prosim pomozte.

DAKUJEM :)
Monika Kováčová
14.06.07,18:02
V prvom rade si splň oznamovaciu povinnosť na zdravotnej poisťovni. Tlačivá nájdeš na ich www.stránke, napr. www.vszp.sk, dolož kópiu ŽL a budeš mesačne platiť preddavky na ZP vo výške 1064,- Sk. Sociálne poistenie nemusíš platiť do 30.6.2008, pokiaľ sa dobrovoľne neprihlásiš.
betka
14.06.07,18:09
Zuzi, prečo sa hambíš za seba? To nehovor. Niekto vie účtovníctvo, a niekto je dobrý ako maklér.
A kolegyňa, kt. Ťa odbíja a nevie Ti poradiť, skôr poviem, že nechce poradiť, nech sa dá (prepáč za výraz) vypchať a určite Ti závidí. Neboj, raz aj ona bude potrebovať Tvoju pomoc, a Ty jej len pekne poraď a milo sa usmej...
cloe
14.06.07,18:14