mattonik
18.06.07,15:25
Dobry den,

chcel by som Vas poziadat o pomoc v nasledovnych veciach. Som student a chcel by som si zalozit zivnost.

Chcem sa opytat, co vsetko som povinny platit a v akej vyske, od coho som ako student naopak oslobodeny, ak vobec od niecoho?


Je mozne do urcitej vysky zarobku nieco neplatit? Ak ano, do akej a co?

Ak ukoncim zivnost, som aj nadalej povinny platit dake odvody alebo ine poplatky? Ak ano, keby som ukoncil zivnost este ako student, bol by som od nich oslobodeny?

A este otazocka, je mozne aj dakym inym sposobom vydavat faktury alebo ine doklady o vykonani prace?

Za odpovede vopred dakujem.

mattonik
Jozef Mihál
18.06.07,13:27
mattonik, na túto "veľkú" otázku začnem odpovedať tým, že založenie živnosti stojí 1000 Sk.
mattonik
18.06.07,13:38
mattonik, na túto "veľkú" otázku začnem odpovedať tým, že založenie živnosti stojí 1000 Sk.

to viem + su tam dake poplatky za vypis z registra a podobne, preto som sa aj pytal, ze by ci neboli aj ine moznosti ako dokladovat vykonanu pracu? jedna sa konkretne o programovanie internetovych zalezitosti.

este ma napadlo, mozem si v pripade zivnosti davat veci do nakladov aj ked by som nebol platcom dph? Daju sa takymto sposobom odpisat aj veci, ktore boli zakupene skor ako vznikla zivnost?
Jozef Mihál
18.06.07,13:54
Ojoj, to nerobte na živnosť. Elegantnejšie je využiť autorský zákon - a nechať si za takéto práce platiť odmeny na základe autorských zmlúv.
mattonik
18.06.07,13:58
Ojoj, to nerobte na živnosť. Elegantnejšie je využiť autorský zákon - a nechať si za takéto práce platiť odmeny na základe autorských zmlúv.


som dost neznalych tychto veci, tak by som Vas velmi rad poziadal o vysvetlenie, ako, co na to treba, co bude musiet koli tomu spravit objednavatel? a samozrejme, ake poplatky alebo co preto musim spravit ja?

co vsetko sa da zahrnut pod tento autorsky zakon? je mozne ho pouzit aj v pripade tvorby grafiky a dizajnu pre webove stranky, reklamna materialy a pod.?
Jozef Mihál