Magda
24.06.07,11:12
Prajem Vám pekný a ničím nerušený deň, mám na Vás prosbu. Účtujem v pre FO v JU , chcela by som vedieť kedy je FO povinná účtovať v PU, jedná sa o FO ktorá pracuje ako stolár. Zákon o účtovníctve som prečítala § 9 bod 2 ale som tomu dobre nerozumela. Za rok 2006 vykazoval základ dane 59 350,- Sk. Môže sa z JU prejsť na PU aj v priebehu kalendárneho roka alebo až po ukončení kalendárneho roka.Prosím o vysvetlenie. Vopred Vám ďakujem magda.
DanielaSL
24.06.07,09:22
Nevidím dôvod , prečo by mal stolár ako FO účtovať v podvojnom účtovníctve , jedine, že by to sám chcel, čo pre neho bude spravidla drahšie , nakoľko predpokladám, že si to nerobí sám.
Jana Acsová
24.06.07,09:24
Jana Acsová
24.06.07,09:25
Vyberám:
Fyzická osoba môže účtovať:
- v sústave podvojného účtovníctva alebo jednoduchého účtovníctva, ak sa jedná o podnikateľa, ktorý nie je zapísaný v obchodnom registri,
- výlučne v sústave podvojného účtovníctva, ak sa jedná o podnikateľa, ktorý je zapísaný v obchodnom registri,
- v sústave podvojného alebo jednoduchého účtovníctva ak sa jedná o fyzickú osobu, ktorá vykonáva inú zárobkovú činnosť a nie je podnikateľom,
- v sústave podvojného alebo jednoduchého účtovníctva ak sa jedná o fyzickú osobu prenajímateľa s príjmami podľa § 6 ods. 3 ZDP.
Podmienkou pre povinnosť účtovať je, že fyzická osoba preukazuje svoje výdavky na účely zistenia základu dane z príjmov fyzických osôb. Ak má fyzická osoba možnosť voľby účtovnej sústavy, musí vo zvolenej účtovnej sústave účtovať počas celého účtovného obdobia.
Jana Acsová
24.06.07,09:26
...chcela by som vedieť kedy je FO povinná účtovať v PU...V prípade, že by bola zapísaná v obchodnom registri.
betka
24.06.07,10:23
Súhlasím príspevkami, ale nerozumiem, prečo stolár, chcete účtovať v účtovníctve, a byť UJ. (ak je plátca DPH, tak si príspevok nevšímajte)