masa
08.02.05,14:52
Musi VS student /21r/ odvadzat odvody do zdrav.poistovne v pripade 1/ ak pracuje ako zamestnanec, 2/ ak pracuje na dohodu ? V pripade ak nepracuje popri studiu- odvadza zanho od 01.01.05 zdr.poistenie stat- ako to je s dalsimi odvodmi? Vopred dakujem za odoved.
Lucy
08.02.05,14:16
Ak študent pracuje na pracovnú zmluvu, odvádza odvody ako každý iný zamestnanec.

Ak má dohody, sleduje sa jeho príjem za rok, a v ročnom zúčtovaní preddavkov na poistné sa povinnosť vysporiada.
kori
08.02.05,14:16
1/za zamestnanca odvádza všetko zamestnávateľ zrážkami zo mzdy(vi%d.výplatná páska)
2/na dohodu ak je príjem vyšší ako min. mzda áno-na ZP
3/ak nepracuje štát odvádza len na ZP, ostatné nie.(ak sa zamestná môže si doplatiť do SP)
alušik
13.02.05,08:28
Ludkovia, viete co mam z jedneho skolenia o zdravotnom poisteni? Velmi lahko by sa dalo pomylit vraj terminom minimálna mzda. Ja som si totiz myslela, ze ked na dohodu zarobok nepresiahne mesacne 6500,-, tak je to OK. Ale zdravotna poistovna si ide na to po svojom. Mozeme mat zarobok napr. 3000,- ale budem ho mat za odpracovanych 10 hod. - to mi teda vychadza na hodinu zarobok 300,- Sk a to je viac, ako hodinova minimalna mzda.
Teda cloviecik pracujuci na dohodu by si mal v tomto pripade odviest preddavok na zdavotne poistenie. Neurobi to zamestnavatel, lebo dohoda nezaklada povinnost odvodu, ale musi si to urobit sam cloviecik na zdravotnej poistovni.
Dobre, vsak? :o)
Jozef Mihál
13.02.05,16:53
alušik, to je pekná....
ata111
13.02.05,17:03
Kočky, už počúvajte už p. Mihála, ja som ho dohodami trápila pred týždňom. Z klasickej dohody popri HPP /nie študent/, nech by bola odmena za 1 hod. aj 10000,- Sk sa preddavky na ZP n e p l a t i a. Už to vedia v Siderii, ale v Spoločnej ešte tvrdia, že nad 6500,- sa platí - hádam už to budú vedieť aj tam zakrátko. Vďaka pán Mihál.
Jozef Mihál
13.02.05,17:18