etelka
28.06.07,12:22
Ahojte,

mam zamestnanca, ktory mal v roku 2006 pozastavenu zivnost, mozem mu urobit ja rocne zuct.ZP?
Vdaka
Andyke
28.06.07,16:56
Ak mal celý rok pozastavenú živnosť, tak môžete mu urobiť RZZP.
ZEvina
22.02.08,07:11
ahoj poraďáci! Ja k vám mám takúto otázočku: Živnostník prerušil v 05/07 dlhodobo živnosť - na 3 roky. Od apríla je zamestnaný na trvalý pracovný pomer. DP podáva typ B k dátumu 31.12.2007 spolu za živnosť aj príjem zo zamestnania?
Zo živnosti nemal žiadny majetok ani pohľadávku. Doplácal však do ZP a SP v auguste 2007 (tri mesiace po dátume začatia prerušenia živnosti) nedoplatok na odvodoch. Môže si tieto platby dať riadne do výdavkov, alebo sú to výdavky neovplyvňujúce základ dane? Študujem príspevky už dva dni, ale vôbec z toho nie som múdra. Vďaka za pomoc.
Zita5
22.02.08,07:17
ahoj poraďáci! Ja k vám mám takúto otázočku: Živnostník prerušil v 05/07 dlhodobo živnosť - na 3 roky. Od apríla je zamestnaný na trvalý pracovný pomer. DP podáva typ B k dátumu 31.12.2007 spolu za živnosť aj príjem zo zamestnania?
Zo živnosti nemal žiadny majetok ani pohľadávku. Doplácal však do ZP a SP v auguste 2007 (tri mesiace po dátume začatia prerušenia živnosti) nedoplatok na odvodoch. Môže si tieto platby dať riadne do výdavkov, alebo sú to výdavky neovplyvňujúce základ dane? Študujem príspevky už dva dni, ale vôbec z toho nie som múdra. Vďaka za pomoc.

Podáva DP " B" a o uhradené platby SP a ZP znižuje ZD .
Zita5
22.02.08,07:32
Doplním :

Zákon o dani z príjmu
§17
Všeobecné ustanovenia o zisťovaní základu dane


(8) Základ dane v zdaňovacom období, v ktorom dochádza k zrušeniu daňovníka s likvidáciou (§ 41 ods. 3) alebo v ktorom bol na daňovníka vyhlásený konkurz (§ 41 ods. 5), alebo v ktorom dochádza k skončeniu podnikania daňovníka (§ 6) alebo k skončeniu inej samostatnej zárobkovej činnosti, alebo prenájmu (§ 6), upraví daňovník, ktorý