bear
06.07.07,08:08
Prosím o radu, kde by som mohol vyhľadať výklad k jednotlivým § zneniam zákonov č. 657/2004Z.z., 99/2007Z.z.z, 367/2004Z.z. a 268/2007Z.z.
Za radu vopred ďakujem
Mária27
06.07.07,08:54
Komentáre k zákonom sa predávajú, na internete bývajú občas len diskusie. V novinách napíšu hocičo skreslené. Ešte si môžeš vyhľadať dôvodové správy, ale tie moc nevysvetlia.
anaman
06.07.07,11:01
Výklady zákonov, ktoré sú v predaji sú iba "kvalifikovaným" právnym názorom autora resp. kolektívu autorov publikovaného výkladu príslušného zákona. Ja osobne často využívam okrem iného najmä na www.justice.gov.sk zverejnené judikatúry.
bear
09.07.07,03:26
ďakujem za Tvoj názor, a máš úplnu pravdu. Problém je však v tom, že § znenia spomínaných zákonov sú nejednoznačné a ich výklad je rôzny. Ak však poznáš nejaký názor najmä na §18 ods.4 zákona 657/2004 ozvi sa mi, za čo vopred ďakujem!
anaman
09.07.07,05:52
bear, pozri si ešte vyhlášku č. 630/2005 Z.z. možno tam nájdeš odpoveď na tvoj problém.
Mária27
09.07.07,06:24
Čo konkrétne ti nie je na tom § 18ods. 4 jasné? Napr. nám rozpočítava teplo správca, má teda povinnosť na naše náklady namontovať ... meradlá. Ak sme si však ohlasovali, že ich nechceme, on je krytý a nemusí to urobiť. Ja to chápem tak.
bear
10.07.07,04:29
Mária27, v §18 ods.4 sa hovorí, že ak sa všetci vlastníci odsúhlasia iný spôsob rozúčtovania nákladov na teplo, nemajú povinnosť namontovania pomerových meračov tepla - to uvádzal zákon 657/2004Z.z. pre rok 2006. Na schôdzi vlastníkov bytov sa traja vlastníci z 12-ich rozhodli zaviesť tieto merače, avšak vyúčtovanie SVB vykonali pre všetkých podľa m2 plochy bytov tvrdiac, že neporušili zákon. Opačný názor zdieľajú tí čo majú merače tepla. Preto je potrebné vedieť aký je výklad k tomuto § zneniu, ak vieš alebo poznáš tento výklad budem Ti povďačný za radu. Pokiaľ sa týka vyhlášky 630/2005Z.z. tá hovorí o spôsobe pravidiel rozúčtovania nákladov na teplo v náväznosti na zákon o tepelnej energie.
buonapacta
10.07.07,07:51
Mária27, v §18 ods.4 sa hovorí, že ak sa všetci vlastníci odsúhlasia iný spôsob rozúčtovania nákladov na teplo, nemajú povinnosť namontovania pomerových meračov tepla - to uvádzal zákon 657/2004Z.z. pre rok 2006. Na schôdzi vlastníkov bytov sa traja vlastníci z 12-ich rozhodli zaviesť tieto merače, avšak vyúčtovanie SVB vykonali pre všetkých podľa m2 plochy bytov tvrdiac, že neporušili zákon. Opačný názor zdieľajú tí čo majú merače tepla. Preto je potrebné vedieť aký je výklad k tomuto § zneniu, ak vieš alebo poznáš tento výklad budem Ti povďačný za radu. Pokiaľ sa týka vyhlášky 630/2005Z.z. tá hovorí o spôsobe pravidiel rozúčtovania nákladov na teplo v náväznosti na zákon o tepelnej energie.
Citácia zákona 657/2004 Z.z. V § 18 ods. 4 písmeno a) znie:

„a) zabezpečiť obstaranie, zapojenie, udržiavanie a overovanie určených meradiel alebo pomerových rozdeľovačov tepla u konečného spotrebiteľa najneskôr do 31. decembra 2008 na náklady vlastníka nehnuteľnosti; ak sa dohodne nadpolovičná väčšina všetkých konečných spotrebiteľov odoberajúcich teplo za odberným miestom na inom spôsobe rozpočítavania množstva dodaného tepla, povinnosť zapojenia pomerových rozdeľovačov nevzniká,“-myslí sa tým konečný spotrebiteľ za odberným miestom dodávateľa tepla (príslušná OST), na ktoré môžu byť napojení aj viacerí koneční spotrebitelia - bytové domy, administratívne priestory a pod. - koneční odberatelia!, pričom len jeden z nich bol prihlásený ako odberateľ s fakturačným meračom a ostatným sa náklad refakturoval a pomerovo rozpočítaval na základe refakturačnej zmluvy. Teraz sa to mení a dodávateľ tepla je povinný všetkým konečným spotrebiteľom nainštalovať pomerový merač a podľa neho fakturovať.

-pri takomto napojení konečných odberateľov, je povinnostou dodávateľa tepla nainštalovať pomerové merače pre jednotlé domy napojené na vetvy OST.

-ak sa vlastníci väčšiny konečných spotrebiteľov dohodnú na inom napr. pomerovom rozpočítaní nákladov dodávateľa medzi sebou, pomerové meračena päte jednotlivých budov sa nemusia inštalovať.

- zákon 657/2004 hovorí o teple z pohľadu výrobcu a dodávateľa tepla smerom ku konečným odberateľom, čo sú jednotlivé bytové domy, administratívne budovy, občianska vybavenosť a nie vlastníci jednotlivých bytov.

Domnievam sa, že sa to netýka pomerových rozdeľovačov vykurovacích nákladov vlastníkov jednotlivých bytov v bytových domoch.
bear
10.07.07,08:40
anaman, prosím Ťa spomínal si, že využívaš zverejnené judikatúry na www.justice..... Vieš mi poradiť ako sa k ním dostanem na tejto stránke? Za radu vopred ďakujem!
bear
10.07.07,09:50
buonapacta, ďakujem za rozsiahli príspevok, ale novela zákona 657/2005 Z.z. v znení 99/2007 Z.z. platnej od 1.4.2007 v §18 značne mení pohľad na rozhodnutie mať či nemať inštalované merače tepla u konečného spotrebiteľa. Problém je v tom, že traja si inštalovali podľa predchádzajúceho znenia zákona aj keď boli v menšine, ostatní spoluvlastníci im to nechcú akceptovať a rozúčtovanie vykonali všetkým podľa podlahovej plochy bytu. Zatiaľ nie je jasné, ktorá strana má pravdu. Túto dilému som nerozlúštil.
Julian
10.07.07,10:27
Mária27, v §18 ods.4 sa hovorí, že ak sa všetci vlastníci odsúhlasia iný spôsob rozúčtovania nákladov na teplo, nemajú povinnosť namontovania pomerových meračov tepla - to uvádzal zákon 657/2004Z.z. pre rok 2006. Na schôdzi vlastníkov bytov sa traja vlastníci z 12-ich rozhodli zaviesť tieto merače, avšak vyúčtovanie SVB vykonali pre všetkých podľa m2 plochy bytov tvrdiac, že neporušili zákon. Opačný názor zdieľajú tí čo majú merače tepla. Preto je potrebné vedieť aký je výklad k tomuto § zneniu, ak vieš alebo poznáš tento výklad budem Ti povďačný za radu. Pokiaľ sa týka vyhlášky 630/2005Z.z. tá hovorí o spôsobe pravidiel rozúčtovania nákladov na teplo v náväznosti na zákon o tepelnej energie.

Podľa mňa je výklad taký, že buď budú mať pomerové merače (rovnakého typu) všetci, alebo nikto.
Neviem ako sa mohli traja na schôdzi rozhodnúť zaviesť si PRVN. Väčšina bola proti, to znamená, že títo traja sa mali prispôsobiť väčšine.
SVB určite neurobilo chybu, pretože rozúčtovanie tak ako si to predstavujú títo traja je technicky nemožné.
Julian
10.07.07,10:35
Citácia zákona 657/2004 Z.z. V § 18 ods. 4 písmeno a) znie:
-myslí sa tým konečný spotrebiteľ za odberným miestom dodávateľa tepla (príslušná OST), na ktoré môžu byť napojení aj viacerí koneční spotrebitelia - bytové domy, administratívne priestory a pod. - koneční odberatelia!, pričom len jeden z nich bol prihlásený ako odberateľ s fakturačným meračom a ostatným sa náklad refakturoval a pomerovo rozpočítaval na základe refakturačnej zmluvy. Teraz sa to mení a dodávateľ tepla je povinný všetkým konečným spotrebiteľom nainštalovať pomerový merač a podľa neho fakturovať.

-pri takomto napojení konečných odberateľov, je povinnostou dodávateľa tepla nainštalovať pomerové merače pre jednotlé domy napojené na vetvy OST.

-ak sa vlastníci väčšiny konečných spotrebiteľov dohodnú na inom napr. pomerovom rozpočítaní nákladov dodávateľa medzi sebou, pomerové meračena päte jednotlivých budov sa nemusia inštalovať.

- zákon 657/2004 hovorí o teple z pohľadu výrobcu a dodávateľa tepla smerom ku konečným odberateľom, čo sú jednotlivé bytové domy, administratívne budovy, občianska vybavenosť a nie vlastníci jednotlivých bytov.

Domnievam sa, že sa to netýka pomerových rozdeľovačov vykurovacích nákladov vlastníkov jednotlivých bytov v bytových domoch.

S takým výkladom sa nestotožňujem.
anaman
10.07.07,18:40
k príspevku "buonapacta" definíciu konečného spotrebiteľa je potrebné hľadať v základných pojmoch príslušných zákonov. V §2 písm. f) z.č. 657/2004 Z.z. je uvedené: konečným spotrebiteľom je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorej dodávateľ dodáva teplo priamo alebo ktorej dodávateľ alebo odberateľ množstvo dodaného tepla rozpočítava a ktorý dodané teplo využíva výlučne na vlastnú spotrebu.
anaman
10.07.07,18:51
bear ak máš problém dostať sa na stránku www.justice.gov.sk priamo zo straánky PORADA vyhľadaj si ju priamo, Na www.justice.gov.sk si klikni na "zákony,znalci..." a potom si klikni na "Judikatúry" určite to nájdeš. Potom si už vyhľadávam najmä podľa kľúčových slov.
bear
11.07.07,03:24
Podľa mňa je výklad taký, že buď budú mať pomerové merače (rovnakého typu) všetci, alebo nikto.
Neviem ako sa mohli traja na schôdzi rozhodnúť zaviesť si PRVN. Väčšina bola proti, to znamená, že títo traja sa mali prispôsobiť väčšine.
SVB určite neurobilo chybu, pretože rozúčtovanie tak ako si to predstavujú títo traja je technicky nemožné.
Julian, technicky je to možné, lebo PRVN merajú v kWh, a nie je problém určiť spotrebu tepla v byte. Zákon 657/2004Z.z. platný v roku 2006 teoreticky dovoľoval zapojiť aj jednému vlastníkovi, pokiaľ sa všetci vlastníci nedohodli na inom spôsobe rozúčtovania nákladov na teplo. Pozri pôvodnú citáciu §18 ods.4, písm.a). súhlasím, že v obytnom dome musia byť inštalované merače rovnakého typu.
buonapacta
11.07.07,05:56
Julian, technicky je to možné, lebo PRVN merajú v kWh, a nie je problém určiť spotrebu tepla v byte. Zákon 657/2004Z.z. platný v roku 2006 teoreticky dovoľoval zapojiť aj jednému vlastníkovi, pokiaľ sa všetci vlastníci nedohodli na inom spôsobe rozúčtovania nákladov na teplo. Pozri pôvodnú citáciu §18 ods.4, písm.a). súhlasím, že v obytnom dome musia byť inštalované merače rovnakého typu.
PVRN nemerajú v kWh. Merajú bezrozmerné pomerové číslo.
buonapacta
11.07.07,06:02
k príspevku "buonapacta" definíciu konečného spotrebiteľa je potrebné hľadať v základných pojmoch príslušných zákonov. V §2 písm. f) z.č. 657/2004 Z.z. je uvedené: konečným spotrebiteľom je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorej dodávateľ dodáva teplo priamo alebo ktorej dodávateľ alebo odberateľ množstvo dodaného tepla rozpočítava a ktorý dodané teplo využíva výlučne na vlastnú spotrebu.
Ano presne tak znie definícia konečného spotrebiteľa. Vlastníkovi bytu dodávateľ nedodáva, ani nerozpočítava teplo priamo. To robí len Vlastníkom bytov a NbP, t.j. domu cez správcu na základe fakturačného merača na päte domu (o ktorom sa hovorí v zákone 657/2004) alebo rozpočítava teplo viacerým domom napojeným na jeden merač, ktoré už teraz budú musieť mať pomerové merače inštalované na päte objektu dodávateľom.
Julian
11.07.07,16:26
Julian, technicky je to možné, lebo PRVN merajú v kWh, a nie je problém určiť spotrebu tepla v byte. Zákon 657/2004Z.z. platný v roku 2006 teoreticky dovoľoval zapojiť aj jednému vlastníkovi, pokiaľ sa všetci vlastníci nedohodli na inom spôsobe rozúčtovania nákladov na teplo. Pozri pôvodnú citáciu §18 ods.4, písm.a). súhlasím, že v obytnom dome musia byť inštalované merače rovnakého typu.

bear!
Doplnim ešte buonapactu a pripojím stručne princíp rozpočítania.
Ak majú PRVN všetky byty, tak indukujú určitú (sumu) hodnotu napr. 20 000 dielikov.
V tvojom byte bude indikovaných spolu 1000 dielikov.
Hlavný merač tepla na vstupe do domu nameria 1200 GJ. Potom na jeden dielik pripadá 1200:20000=0,06 Gj.
Tvoja spotreba je 1000x0,06=60 GJ.
Ak nie sú všetky byty opatrené PRVN tak sa nedá zistiť celkový počet dielikov a teda ani tvoja spotreba.
Je to príklad a pomer plochy a dielkov nerozvádzam.
Iné by bolo, ak by každý mal osobitný (vlastný) prívod tepla do bytu. Ak tri byty by si nechali namontovať merače tepla (počítadlo, prietokomer, teplotné snímače na vstupe a výstupe), tak by to po dohode s ostatnými mohlo fungovať, ale nepredpokladám, že je to ten prípad. Takýto merač stojí niekoľko tisíc Sk.
bear
12.07.07,03:15
bear!
Doplnim ešte buonapactu a pripojím stručne princíp rozpočítania.
Ak majú PRVN všetky byty, tak indukujú určitú (sumu) hodnotu napr. 20 000 dielikov.
V tvojom byte bude indikovaných spolu 1000 dielikov.
Hlavný merač tepla na vstupe do domu nameria 1200 GJ. Potom na jeden dielik pripadá 1200:20000=0,06 Gj.
Tvoja spotreba je 1000x0,06=60 GJ.
Ak nie sú všetky byty opatrené PRVN tak sa nedá zistiť celkový počet dielikov a teda ani tvoja spotreba.
Je to príklad a pomer plochy a dielkov nerozvádzam.
Iné by bolo, ak by každý mal osobitný (vlastný) prívod tepla do bytu. Ak tri byty by si nechali namontovať merače tepla (počítadlo, prietokomer, teplotné snímače na vstupe a výstupe), tak by to po dohode s ostatnými mohlo fungovať, ale nepredpokladám, že je to ten prípad. Takýto merač stojí niekoľko tisíc Sk.
Julian,
platí situácia, že tí traja majú namontované merače, ktoré majú teplotné snímače na vstupe a výstupe radiátora, počítadlo ..., nie sú to klasické odparovacie či bezrozmerné snímače. Problém je však v inom, že napriek tejto skutočnosti ostatní spoluvlastníci neakceptujú dané skutočnosti aj keď výsledky spotreby majú deklaratívnu hodnotu.
Julian
12.07.07,05:53
Julian,
platí situácia, že tí traja majú namontované merače, ktoré majú teplotné snímače na vstupe a výstupe radiátora, počítadlo ..., nie sú to klasické odparovacie či bezrozmerné snímače. Problém je však v inom, že napriek tejto skutočnosti ostatní spoluvlastníci neakceptujú dané skutočnosti aj keď výsledky spotreby majú deklaratívnu hodnotu.

To by teda znamenalo, že majú namontované určené meradlá. Určené meradlo musí mať typové schválenie (na štítku musí byť označenie TSQ+nejaké čísla) a musia mať platné overenie (overovacia značka- nálepka,alebo plomba- s rokom overenia a značkou metrolog. strediska).
Ak toto všetko majú, tak si myslím, žeby mohli mať šancu, ale ako to úspešne završiť to neviem. Najlepšie by bolo dohodnúť sa s ostatnými, že im to budú akceptovať.
Len neviem, či náhodou nemajú meradla na úrovni PRVN, pretože pri popise nespomínaš prietokomer. Ale nechcem špekulovať.
Ak meradlá majú značku typového schválenia a overovaciu značku, tak sú to určené meradlá.
buonapacta
12.07.07,08:03
To by teda znamenalo, že majú namontované určené meradlá. Určené meradlo musí mať typové schválenie (na štítku musí byť označenie TSQ+nejaké čísla) a musia mať platné overenie (overovacia značka- nálepka,alebo plomba- s rokom overenia a značkou metrolog. strediska).
Ak toto všetko majú, tak si myslím, žeby mohli mať šancu, ale ako to úspešne završiť to neviem. Najlepšie by bolo dohodnúť sa s ostatnými, že im to budú akceptovať.
Len neviem, či náhodou nemajú meradla na úrovni PRVN, pretože pri popise nespomínaš prietokomer. Ale nechcem špekulovať.
Ak meradlá majú značku typového schválenia a overovaciu značku, tak sú to určené meradlá.
Súhlasím, ale neviem či sa môže akceptovať určené meradlo len u niektorých vlastníkov a nie u všetkých (alebo prevažnej väčšiny) pri vyúčtovaní nákladov. Naviac sa domnievam, že určené meradlá v bytoch by mali byť rovnakého typu, aby sa dalo korektne rozpočítavať.
Julian
13.07.07,07:15
Súhlasím, ale neviem či sa môže akceptovať určené meradlo len u niektorých vlastníkov a nie u všetkých (alebo prevažnej väčšiny) pri vyúčtovaní nákladov. Naviac sa domnievam, že určené meradlá v bytoch by mali byť rovnakého typu, aby sa dalo korektne rozpočítavať.
Ak sú to určené meradlá so všetkými náležitosťami, tak môžu byť aj rôzné typy a ak by sa dohodli s ostatnými že budú mať vlastné meradlá tak by to nemusel byť problém.Obdobnú situáciu maju v Prešove (tema Spravbyt si robí....) ale pri meraní vody.

Ešte by som sa vrátil k predchádzajúcemu príspevku a doplnil by som, že značky typového schválenia a overenia môžu byť aj európske. Je to také opačné E a nejaké čísla k tomu.Nové meradla musia byť opatrené značkou zhody CE a nejaké čísla-rok. Slovenské značky overenia sú buď štátny znak,alebo také široké M s rokom overenia a ident. kód metrol. strediska.

Ak by všetky byty mali takéto meradlá, tak by to bolo obdobne ako s vodomermi- vyskočil by tam nejaký koeficient (neistota-povolena odchýlka meradla) a to by mohol byť protiargument tých, čo takéto meradla momentálne nemajú (hoci nie je vylúčené že koeficient by mohol byť aj menší ako 1).
Adam xx
26.07.07,08:17
Mária27, v §18 ods.4 sa hovorí, že ak sa všetci vlastníci odsúhlasia iný spôsob rozúčtovania nákladov na teplo, nemajú povinnosť namontovania pomerových meračov tepla - to uvádzal zákon 657/2004Z.z. pre rok 2006. Na schôdzi vlastníkov bytov sa traja vlastníci z 12-ich rozhodli zaviesť tieto merače, avšak vyúčtovanie SVB vykonali pre všetkých podľa m2 plochy bytov tvrdiac, že neporušili zákon. Opačný názor zdieľajú tí čo majú merače tepla. Preto je potrebné vedieť aký je výklad k tomuto § zneniu, ak vieš alebo poznáš tento výklad budem Ti povďačný za radu. Pokiaľ sa týka vyhlášky 630/2005Z.z. tá hovorí o spôsobe pravidiel rozúčtovania nákladov na teplo v náväznosti na zákon o tepelnej energie.

Ahoj Bear,

neviem, či je ešte aktuálny tvoj problém, ale podľa §18 ods. 4 nenovelizovaného (pôvodného) zákona je to z povinnosťou merania tepla pomerovými rozdeľovačmi tepla alebo určenými meradlami u konečného spotrebiteľa, teda v jednotlivých bytoch a NP domu takto:
Dodávateľ alebo odberateľ (vždy rozumej správca, lebo aj dodávateľ môže byť zároveň správcom, napr. bytové družstvo), ktorý rozpočítava množstvo dodaného tepla (myslí sa do domu, teda nameraného objektovým meradlom tepla) bol povinný zabezpečiť obstaranie a zapojenie určených meradiel tepla alebo pomerových rozdeľovačov tepla do štyroch rokov od nadobudnutia účinnosti zákona, teda do 31.12.2008. Len ak sa všetci koneční spotrebitelia dohodli na inom spôsobe rozpočítavania tepla, táto povinnosť mu nevzniká. To znamená, že "správca" túto zmluvnú povinnosť mohol zabezpečiť kedykoľvek od 1.1.2005 do 31.12.2008 a to bez toho, aby ho o to niekto žiadal. Samozrejme pred vykonaním prác by musel ešte zistiť, či sa náhodou všetci koneční spotrebitelia nedohodli na inom spôsobe rozpočítavania. Ak by čo len jeden konečný spotrebiteľ bol proti inému spôsobu rozpočítavania, "správca" bol povinný toto meranie zabezpečiť vo všetkých bytoch. Naopak, ak sa všetci koneční spotrebitelia dohodli, že chcú tieto meradlá v skoršom, ako v zákone stanovenom termíne, "správca" bol povinný tak urobiť najneskôr do jedného roka od doručenia žiadosti o zapojenie týchto meradiel. Z uvedeného vyplýva, že ak sa všetci nedohodli na inom spôsobe rozpočítavania množstva dodaného tepla, ale ani všetci nepožiadali o zapojenie v skoršom termíne, "správca" má možnosť zapojenia kedykoľvek, najneskôr do 31.12.2008. Ak tak však doteraz neurobil, meradlá uvedených troch bytov akceptovať nemôže. Nemôže preto, že ako to tu už bolo písané, buď všetky, alebo žiadne, nakoľko aj keby to boli meradlá určené a merali v jednotkách (GJ, kW, MW) sú vždy z pohľadu rozpočítavania nákladov len pomerové meradlá, teda aj na rozpočítavanie podľa takýchto meradiel sa vzťahuje vyhl. č. 630/2005 Z.z. Do 31.12.2008 by však správca musel zapojiť aj zvyšné meradlá rovnakého typu. Podľa zákona č. 99/2007 Z.z. však tak bude musieť urobiť, len keď s tým bude súhlasiť nadpolovičná väčšina. Vo Vašom prípade to vyzerá tak, že tieto tri meradlá nebudú môcť byť akceptované ani v budúcnosti, pretože nadpolovičná väčšina je proti zapojeniu meradiel, teda za iný spôsob rozpočítavania nákladov tepla. Meradlá podľa citácie zákona je povinný inštalovať "správca" a na takéto meranie musí byť vypracovaný projek na celý dom. Tie tri byty to teda nemajú vôbec v poriadku. Súhlasím však s Julianom, že môžu byť pri rozpočítavaní použité, ak sa tak v dome vlastníci dohodnú. Ale to už je o tom inom spôsobe rozpočítavania.
bear
29.07.07,17:15
Ahoj Bear,

neviem, či je ešte aktuálny tvoj problém, ale podľa §18 ods. 4 nenovelizovaného (pôvodného) zákona je to z povinnosťou merania tepla pomerovými rozdeľovačmi tepla alebo určenými meradlami u konečného spotrebiteľa, teda v jednotlivých bytoch a NP domu takto:
Dodávateľ alebo odberateľ (vždy rozumej správca, lebo aj dodávateľ môže byť zároveň správcom, napr. bytové družstvo), ktorý rozpočítava množstvo dodaného tepla (myslí sa do domu, teda nameraného objektovým meradlom tepla) bol povinný zabezpečiť obstaranie a zapojenie určených meradiel tepla alebo pomerových rozdeľovačov tepla do štyroch rokov od nadobudnutia účinnosti zákona, teda do 31.12.2008. Len ak sa všetci koneční spotrebitelia dohodli na inom spôsobe rozpočítavania tepla, táto povinnosť mu nevzniká. To znamená, že "správca" túto zmluvnú povinnosť mohol zabezpečiť kedykoľvek od 1.1.2005 do 31.12.2008 a to bez toho, aby ho o to niekto žiadal. Samozrejme pred vykonaním prác by musel ešte zistiť, či sa náhodou všetci koneční spotrebitelia nedohodli na inom spôsobe rozpočítavania. Ak by čo len jeden konečný spotrebiteľ bol proti inému spôsobu rozpočítavania, "správca" bol povinný toto meranie zabezpečiť vo všetkých bytoch. Naopak, ak sa všetci koneční spotrebitelia dohodli, že chcú tieto meradlá v skoršom, ako v zákone stanovenom termíne, "správca" bol povinný tak urobiť najneskôr do jedného roka od doručenia žiadosti o zapojenie týchto meradiel. Z uvedeného vyplýva, že ak sa všetci nedohodli na inom spôsobe rozpočítavania množstva dodaného tepla, ale ani všetci nepožiadali o zapojenie v skoršom termíne, "správca" má možnosť zapojenia kedykoľvek, najneskôr do 31.12.2008. Ak tak však doteraz neurobil, meradlá uvedených troch bytov akceptovať nemôže. Nemôže preto, že ako to tu už bolo písané, buď všetky, alebo žiadne, nakoľko aj keby to boli meradlá určené a merali v jednotkách (GJ, kW, MW) sú vždy z pohľadu rozpočítavania nákladov len pomerové meradlá, teda aj na rozpočítavanie podľa takýchto meradiel sa vzťahuje vyhl. č. 630/2005 Z.z. Do 31.12.2008 by však správca musel zapojiť aj zvyšné meradlá rovnakého typu. Podľa zákona č. 99/2007 Z.z. však tak bude musieť urobiť, len keď s tým bude súhlasiť nadpolovičná väčšina. Vo Vašom prípade to vyzerá tak, že tieto tri meradlá nebudú môcť byť akceptované ani v budúcnosti, pretože nadpolovičná väčšina je proti zapojeniu meradiel, teda za iný spôsob rozpočítavania nákladov tepla. Meradlá podľa citácie zákona je povinný inštalovať "správca" a na takéto meranie musí byť vypracovaný projek na celý dom. Tie tri byty to teda nemajú vôbec v poriadku. Súhlasím však s Julianom, že môžu byť pri rozpočítavaní použité, ak sa tak v dome vlastníci dohodnú. Ale to už je o tom inom spôsobe rozpočítavania.
Ahoj Adam xx,
ďakujem za Tvoj príspevok a nesie v sebe logiku riešenia a zodpovedania na zadaný problém. Prajem Ti veľa zdravia a ďalších obdobných príspevkov./Bear/