Midnite
08.07.07,18:14
Som študent vysokej školy a minulý rok som pracoval cez leto na pracovnú zmluvu. Zarobil som čosi cez 50 000. Začiatom tohto roka som podal daňové priznanie, pretože som chcel, aby mi vrátili preplatok dane.

Chcem sa opýtať, či som musel podať daňové priznanie (poprípade mi poraďte do budúcnosti), pretože by som chcel dostávať sociálne štipendium (preplatok by som oželel) cez školský rok a môj príjem sa do rodinného započítava. Pri podávaní žiadosti o štipendium musím príniesť aj potvrdenie z daňového úradu buď o mojom príjme alebo o tom, že som nemal príjem.

Takže otázka znie, či musím podávať DP, aj keď som zarábal, aby som dostal štipendium. Tým, že som podal to DP som prišiel pravdepodobne o celé SŠ, minimálne o jeho podstatnú časť.

Prosím poraďte mi. Ďakujem.
KEJKA
08.07.07,16:46
nepoznám podmienky pre poberanie soc. štipendia, ale DP za seba si musel podať, lebo si zarobil viac ako 50000 Sk (viac ako 50% z určenej sumy podľa zákona DP. To neplatí, ak bola vyberaná daň zrážkou :
§ 32 Daňové priznanie

(1) Daňové priznanie za zdaňovacie obdobie je povinný podať daňovník, ak za zdaňovacie obdobie dosiahol zdaniteľné príjmy presahujúce 50% sumy podľa § 11 ods. 2 písm. a), s výnimkou uvedenou v odseku 4. Daňové priznanie je povinný podať aj daňovník, ktorého zdaniteľné príjmy za zdaňovacie obdobie nepresiahli 50% sumy podľa § 11 ods. 2 písm. a), ale vykazuje daňovú stratu. Do sumy zodpovedajúcej 50% sumy podľa § 11 ods. 2 písm. a) sa nezahŕňajú príjmy, z ktorých sa daň vyberá podľa § 43, ak
a) vybraním tejto dane je splnená daňová povinnosť (§ 43 ods. 6) alebo
b) daňovn$ík neuplatní postup podľa § 43 ods. 7.
...............
Ak si bol povinný podať DP, je úpodľa mňa jasné, že si musel podať aj RZZP.
===================
bude lepšie ak zadanie otázky upresníš...................
Midnite
08.07.07,17:02