baretka
11.07.07,17:19
Ahojte poraďáci,
začínam robiť mzdy - a som v tom úplný amatér. keby som nemala Pohodu, tak to určite nevezmem. Mám otázku, ktorú si potrebujem niekým odobriť, kým urobím mzdy. Aký je minimálny základ???
7600,- Sk, alebo 6900,- ????
Ďakujem - konečne budem pokojne spať.:o
cloe
11.07.07,15:21
Minimálna mzda od 1.10.2006 je 7600,-- Sk. Znovu sa bude meniť 1. 10. 2007. Tiež robím v Pohode, ak budeš potrebovať a budem vedieť poradiť, tak sa pýtaj.
baretka
11.07.07,15:31
Ďakujem CLOE, ... to bola ale rýchlosť ;)
endrju
11.07.07,16:13
...Znovu sa bude meniť 1. 10. 2007...
Doplním: môže, ale nemusí sa zmeniť k 1.10.2007. Zákon neukladá povinnosť zmeniť ju. V zákone je definovaná možnosť zmeny.
Je však veľmi pravdepodobné, že sa zmení. Ak sa vláda SR medzičasom nevzdala svojich programových zámerov, o ktorých hovorila pred rokom ...
Laura1
12.07.07,10:05
Zdravím Vás,
robím mzdy v POHODE, môj zamestnanec má vyššiu mzdu, ale v mesiaci jún bol PN, teraz nemá dosiahnutý minimálny základ poistenca. Program ma upozornil, aby som upravila základ pre poistenie ručne v poli "úprava vo formulári odvody poistenca".
Nakoľko je to pre PN - predpokladám, že si to nemám všímať.

Druhá záležitosť:
Jeden zamestnanec používa služobné auto aj na súkromné účely, má zaplatiť daň za nefinančné príjmy. Doteraz som položku vyznačila mínusom ako nezdaniteľné náhrady, uvažujem, že je lepšie upraviť zálohu na daň - aby som mala v poriadku aj hlásenie na DÚ.

Ďakujem za pomoc.
Laura
Laura1
12.07.07,12:59
Prosím.......................
Tweety
12.07.07,13:01
Nerobím v pohode, ale počas PN neplatí odvody, takže si to asi nemáš všímať.
Na druhú otázku neodpoviem, nie som Pohoďák.
Laura1
12.07.07,13:09
Ďakujem,
myslím si, že tu nejde o to , či pracujem v POHODE, ale hlavne, že daň z nefinančného príjmu, ktorú vlastne odvediem na DÚ je prehľadnejšie dopísať medzi dane, ako mínusom do nezdaniteľnej náhrady.
Dada
13.07.07,04:01
Ďakujem,