rastiks
18.07.07,13:18
Dobrý deň,
som študentom denného štúdia VŠ. Momentálne pracujem ako programátor / autor www stránok pre softwareovú spoločnosť na študentskú dohodu o vykonaní práce. Minulý rok, keďže som pracoval len ku koncu roka som nemal vysoký príjem (nemusel som ani podávať daňové priznanie), takže mi to tak vyhovovalo.

Tento rok však predpokladám, že dostanem honorár okolo 120 000 Sk, čo sa mi užna dohodu nezdá výhodné (daň, zdravotné poistenie).

Chcel by som sa preto spýtať, čo KONKRÉTNE pre môj prípad vyzerá najvýhodnejšie, dohoda, živnosť, alebo "podnikať" na základe autorského zákona?

Mne sa naviac pozdáva možnosť AZ (aspoň čo som čítal na porade), ale konkrétne pre môj prípad, zarobím 120 000 SK, koľko konrétne by som musel kam zaplatiť? (socálne, zdravotné poistenie...)
Muška
18.07.07,11:36
Muška
18.07.07,11:40
Ako "autor" môžeš viesť účtovníctvo, alebo "paušálne výdavky" - klikni http://www.porada.sk/t41159-pausalne-vydavky-ako.html
Muška
18.07.07,12:00
Dobrý deň,
som študentom denného štúdia VŠ. Momentálne pracujem ako programátor / autor www stránok pre softwareovú spoločnosť na študentskú dohodu o vykonaní práce. Minulý rok, keďže som pracoval len ku koncu roka som nemal vysoký príjem (nemusel som ani podávať daňové priznanie), takže mi to tak vyhovovalo.

Tento rok však predpokladám, že dostanem honorár okolo 120 000 Sk, čo sa mi užna dohodu nezdá výhodné (daň, zdravotné poistenie).

Chcel by som sa preto spýtať, čo KONKRÉTNE pre môj prípad vyzerá najvýhodnejšie, dohoda /nemôže byť takýto honorár vyplácaný na základe dohody/, živnosť /detto ako dohoda/, alebo "podnikať" na základe autorského zákona? /ak nemáš otvorenú živnosť na niečo iné, tak "podnikať" na základe autorského zákona najvýhodnejšie - nemusíš sa príhlásiť a platiť do SP/

Mne sa naviac pozdáva možnosť AZ (aspoň čo som čítal na porade), ale konkrétne pre môj prípad, zarobím 120 000 SK, koľko konrétne by som musel kam zaplatiť? (socálne, zdravotné poistenie...)