kvalitar
25.07.07,09:47
zdravim chcem sa opytat kto ma skusenosti s prenajmom bytu co vsetko musim mat vybavene ked som student.Ci musim mat zivnostensky list a co vsetko potrebujem k tomu aby som mohol prenajimat.
dakujem
betka
25.07.07,07:57
Nemusíte mať ŽL. Byt pmôže prenajímať každý. Pojde o Váš príjem ppodľa 6/3 ZDP.
Dôležitá je nájomná zmluva, kt. musí obbsahovať pottrbné náležitosti.

V príspevku č. 2 nájdete vzor:
http://www.porada.sk/t34739-najomna-zmluva-bytovych-priestorov.html?highlight=n%E1jomn%E1+zmluva+bytov %FDch
Johanka
25.07.07,07:59
Zopár citátov ( s komentárom ;)) týkajúcich sa prenájmu nehnuteľnosti:

Živnostenský zákon
§ 4
Činnosti spojené s prenájmom nehnuteľností

(1) Prenájom nehnuteľností, bytových a nebytových priestorov je živnosťou, pokiaľ sa popri prenájme poskytujú aj iné než základné služby spojené s prenájmom.

(2) Prevádzkovanie garáží alebo odstavných plôch pre motorové vozidlá je živnosťou, ak sú splnené podmienky podľa odseku 1 alebo ak garáže, prípadne odstavné plochy slúžia na umiestnenie najmenej piatich vozidiel patriacich iným osobám než majiteľovi alebo nájomcovi nehnuteľnosti.

... tzn, že ako by išlo o tzv. holý prenájom, t.j. bez poskytovania služieb ako pranie, upratovanie , podávanie raňajok, takýto prenájom nie je živnosťou.

Zákon o dani z príjmov
Príjmy z prenájmu nehnuteľnosti sú príjmami podľa § 6 ods.3 Zákona o dani z príjmov. Pri tomto druhu príjmu môže daňovník znížiť príjem o výdavky preukázateľné alebo o výdavky percentom z príjmu, tzv. paušálne výdavky vo výške 40 % .....


Zákon o správe daní a poplatkov
§ 31
Registračná a oznamovacia povinnosť daňových subjektov