miquell
29.07.07,10:26
Dobry den, mam jeden dotaz. Je moznost registracie sa na statistickom urade, s pridelenim ICOa a nasledne danovom urade a nebyt pritom ako SZCO bez registracie na zivnostenskom urade? Som student VS, zivnost sa mi zatial neoplati otvarat. Je taka moznost? Pracovne ide o spostredkovanie financnych zalezitosti..
Johanka
29.07.07,11:53
Nie každá samostatne zárobková činnosť spadá pod Živnostenský zákon.
Akým zákonom sa bude riadiť Tvoja činnosť? Budeš mať podpísanú zmluvu napr. s nejakou poisťovňou a na základe tej budeš vykonávať svoju činnosť?
miquell
29.07.07,14:25
Moja praca je na zaklade mandatnej zmluvy maklerskej spolocnosti. Teda jedina sanca je zrejme zaregistrovat sa na Zivnostenskom urade. Dakujem pekne za odpoved.
Johanka
29.07.07,14:31
Nemusí to byť tak...
Zákon o dani z príjmov v § 6 rozdeľuje niekoľko druhov činností v nadväznosti na rôzne druhy príjmov vždy s odvolaním na osobitný predpis, ktorý upravuje tú-ktorú činnosť.
§ 6
Príjmy z podnikania, z inej samostatnej zárobkovej činnosti a z prenájmu

(1) Príjmami z podnikania sú

a) príjmy z poľnohospodárskej výroby, lesného a vodného hospodárstva, 24)
b) príjmy zo živnosti, 25)
c) príjmy z podnikania vykonávaného podľa osobitných predpisov26) neuvedené v písmenách a) a b),
d) príjmy spoločníkov verejnej obchodnej spoločnosti a komplementárov komanditnej spoločnosti podľa odsekov 7 a8.

(2) Príjmami z inej samostatnej zárobkovej činnosti, ak nepatria do príjmov uvedených v § 5, sú príjmy

a) z použitia alebo z poskytnutia práv z priemyselného alebo iného duševného vlastníctva vrátane autorských práv a práv súvisiacich s autorským právom, 27)a to vrátane príjmov z vydávania, rozmnožovania a rozširovania literárnych a iných diel na vlastné náklady,
b) z činností, 28) ktoré nie sú živnosťou ani podnikaním,
c) znalcov a tlmočníkov za činnosť podľa osobitného predpisu.29)
d) z činností sprostredkovateľov podľa osobitných predpisov, ktoré nie sú živnosťou.29a)

Odkaz