padro
05.08.07,09:23
Som student denneho studia VS, chcem si zalozit zivnost.

otazky:
1.) Budem platit nieco do ZP prvy rok? (v dalsom roku? ak zostanem stale student).
2.) Budem platit nieco do SP?
3.) Ako to je potom s pridavkami a danovym bonusom pre rodicov, maju narok alebo nie?

PS: Tuto temu som tu uz videl niekolko krat rozoberanu ale tolko protichodnych odpovedi, ze bohuzial odpovede na otazky nepoznam. Tak by som vas poprosil keby ste mi pokial mozno poradili tak, aby to bolo pravdive:)

Dakujem za odpovede, velmi mi pomozete.
Jozef Mihál
05.08.07,07:37
Osobne sa obávam, žeby sa mi podarila ďalšia verzia nepravdivej odpovede, tak budem radšej ticho.
padro
05.08.07,11:51
no podla toho co som sa tu snazil na porade najst, tak to vyzera tak ze Odpoved na otazku c.3) ze ak je student VS denneho studia zivnostnik, tak rodicia na pridavky a dan. bonus maju stale narok. Otazka c.2) tam zrejme prvy rok sa neplatia ziadne odvody. Ale na otazku c.1) nemozem najst nikde odpoved, presiel som vela disk. for no naziadnom sa nezhodli na odpovedi.
Jozef Mihál
05.08.07,12:04
Ad. 1:

http://www.porada.sk/t21001-zdravotne-poistenie-zvyhodnenie-podnikajucich-dochodcov-a-studentov.html

Je to síce rok staré, ale v zásade to čo je tam napísané pre rok 2006 platí aj teraz, len limit pre rok 2007 je namiesto 41400 suma 45600 Sk.
padro
05.08.07,12:36
takze ak tomu spravne rozumiem ak sa prekroci limit 45600 tak je jedno ci je to student uz za neho stat neplati. neviem ako je potom mozne ze kamarat bol doteraz student a prekrocil tento limit, ale nikdy neplatil do ZP platila za neho skola, platit zacal az teraz ked skoncil VS.
jhalkova
05.08.07,12:47
45 600 Sk sa vzťahuje na celý rok? Inak povedané keď študent na dohodu zarobí od augusta do decembra 2007 viac ako (5x 7600)/2 =19 000 Sk musí si platiť zdravotné poistenie? Alebo sa sleduje len celkový príjem za rok 2007?
padro
05.08.07,12:52