marcel_m
05.08.07,14:10
Som študent a v mesiacoch január až máj som pracoval ako part-time vo firme na Slovensku. Po skúškach na univerzite som odišiel do Veľkej Británie, kde ešte stále som a na Slovensko opäť prídem v septembri. Vo firme na Slovensku som zarobil cca 15 tisic a mal som podpisane uplatnenie si nezdanitelneho minima. Vo firme som este stale zamestnany na part-time a v septembri planujem pokracovat v praci tam. Chcel by som poziadat o vratenie dani z Britanie. Preto by som sa chcel spytat, ci si mozem pri podani danoveho priznania uplatnit nezdanitelne minimum sucasne aj na prijem zo zahranicia aj na prijem zo Slovenska? (V Slovenskej firme som pritom nemal ziadny prijem pocas pobytu v Britanii, takze som nemal sucasne dva prijmy.) Zaujimam sa o to z dovodu, ze prijem z Britanie je podstatne vyssi ako prijem zo slovenskej firmy a preto je v mojom zaujme zaplatit co najnizsiu dan.
Marína
06.08.07,09:28
Nezdaniteľnú časť základe dane si môžeš uplatniť a to v prípade, ak Tvoj základ dane z celosvetových príjmov ...... viď:
ZoDP_§11_ods.2
(2) Ak daňovník v príslušnom zdaňovacom období dosiahne základ dane, ktorý
a) sa rovná alebo je nižší ako 100-násobok sumy platného životného minima,
nezdaniteľná čas základu dane ročne na daňovníka je suma zodpovedajúca 19,2-násobku sumy platného životného minima,
b) je vyšší ako 100-násobok platného životného minima, nezdanitená čas základu dane ročne na daňovníka je suma zodpovedajúca rozdielu 44,2-násobku platného životného minima a jednej štvrtiny základu dane; ak táto suma je nižšia ako nula, nezdaniteľná čas základu dane ročne na daňovníka sa rovná nule.