leonka5
15.08.07,18:17
Pekný deň prajem. Mám známeho, ktorý pracuje ako SZČO - konkrétne zvárač pre jednu firmu. On s výkonom práce nemá výdavky, všetko mu zabezpečuje firma. Jeho kolega tvrdí, že pri daňovom priznaní nakoľko nemá výdavky - má nárok na akýsi 40% odpočet??? A že keď manželka pracuje už roky v maďarsku, tak na manželku si môže odpočítať ďalších akýchsi 30%. Preto to píšem takto, lebo som nič takéto v zákone nanašla. Ale známy tvrdí, že jeho kolegovi účtovníčka už takto spravila tohtoročné vyúčtovanie. Pomôžte mi s tým prosím. Ďakujem.
Monika Kováčová
15.08.07,16:18
neodpisuje sa....

uplatňuje sa nezdaniteľná časť na manželku a uplatňujú sa percentuálne výdavky...

aj keď v prípade tvojho známeho ide iste o závislú činnosť....;)
Monika Kováčová
15.08.07,16:26
Paula
15.08.07,16:30
Pekný deň prajem. Mám známeho, ktorý pracuje ako SZČO - konkrétne zvárač pre jednu firmu. On s výkonom práce nemá výdavky, všetko mu zabezpečuje firma. Jeho kolega tvrdí, že pri daňovom priznaní nakoľko nemá výdavky - má nárok na akýsi 40% odpočet??? A že keď manželka pracuje už roky v maďarsku, tak na manželku si môže odpočítať ďalších akýchsi 30%. Preto to píšem takto, lebo som nič takéto v zákone nanašla. Ale známy tvrdí, že jeho kolegovi účtovníčka už takto spravila tohtoročné vyúčtovanie. Pomôžte mi s tým prosím. Ďakujem.


mimotemy ........chcela by som vidieť, ako si mapujú niektorí ľudia príjmy a výdavky bez ohľadu na paušál, keď premýšľajú spôsobom "akýsi 40%...., akýchsi 30%...)......živnostník - človek, či už je sám, alebo má aj rodinu - ak je aspoň kúštik zodpovedný, tak si svoje peniažky priebežne počíta a nerobí odhad "akýmsi"...........takéto info treba zahodiť a kuknúť do zákona:)
Johanka
15.08.07,16:42
Pekný deň prajem. Mám známeho, ktorý pracuje ako SZČO - konkrétne zvárač pre jednu firmu. On s výkonom práce nemá výdavky, všetko mu zabezpečuje firma.
K závislej práci verzus SZČO čítaj tu