lianett
09.09.07,21:42
Pracujem ako zivnostnik v oblasti poskytovania konzultacii na vyvoj softveru v Rakusku. Zivnost mam zalozenu na Slovensku a kazdy den dochadzam do prace v Rakusku, kde tieto sluzby poskytujem a raz do mesiaca vystavim fakturu. Zatial vystavujem fakturu bez DPH, kedze obrat som za posledny rok nedosiahol 1,5 mil. SKK, ale uz sa to k tomu blizi a potrebujem poradit.

1.Mam sa zaregistrovat, ked dosiahnem uvedeny obrat, aj ked neposkytujem ziadne podobne sluzby na Slovensku?Mam len tento jeden jediny projekt v Rakusku.

2.Ako je to vlastne teraz, ked poskytujem taketo sluzby v krajinach EU, kedysi za onych cias bol vyvoz od DPH oslobodeny, teraz mam z toho zmatok. Budem musiet vystavovat fakturu aj s DPH? /V Rakusku mi tvrdili, ze vraj nie, ze napr.Nemci si vraj tiez faktury s DPH nevystavuju/.

3.Poradite mi, prosim, ohladom vyssie uvedenych problemov aj konkretny paragraf v DPH, prip. aj v inom zakone, podla ktoreho budem musiet postupovat, ja sa v tom uz akosi prestavam orientovat, a dost ma pletu aj ti Rakusania. Doteraz este skusenosti s DPHckou nemam ziadne.


VRELA VDAKA:-)

Uz som sa trocha pohrabal v zakone a prisiel som na to, ze fakturu vystavim bez DPH, pretoze pracujem u odberatela, ktory je majitelom SW a ja mu poskytujem len urcite sluzby, takze § 15, odst.8, zakona o DPH, ja vystavim bez DPH, on si to zdani tam.

Aj ked sa mi zatial na temu nikto neozval, aj tak mi porada pomohla, pretoze tu bolo viac podobnych tem, ktore ma potom naviedli na riesenie.

takze vdaka.stranku, ktoru som objavil len nedavno, naozaj pomaha.

VDAKA
lianett
12.09.07,12:05
Uz som sa trocha pohrabal v zakone a prisiel som na to, ze fakturu vystavim bez DPH, pretoze pracujem u odberatela, ktory je majitelom SW a ja mu poskytujem len urcite sluzby, takze § 15, odst.8, zakona o DPH, ja vystavim bez DPH, on si to zdani tam.Som presvedceny o tom, ze sa nemylim, ak ano, presvedcte ma, prosim, o opaku.