Strejdo
12.09.07,20:18
Otváram si živnosť od 1.10.2008, zatiaľ pracujem ako zamestnanec, vedúcemu som včera povedal, že končím a že už v pondelok neprídem do práce a on mi na to povedal, že v žiadnom prípade, no ja sa potrebujem od pondelka zaúčať už do mojej budúcej živnosti. Dokonca som zohnal za mňa náhradu. Keby vedúci chcel, tak mi nerobí problémy, ale naschval ma nechce pustiť pretože idem robiť na živnosť ku konkurenčnej firme, kde budem zarábať omnoho viac. Dá sa prosím vás obísť nejak novoschváleny zákon o dvojmesačnej výpovednej lehote, bez toho, aby som im musel za tie dva mesiace platiť ušlý zisk vo výške mojej mesačnej mzdy? Poraďte mi prosím vás, lebo neviem, ako sa z toho vymotať.
veronikasad
12.09.07,18:26
Otváram si živnosť od 1.10.2008, zatiaľ pracujem ako zamestnanec, vedúcemu som včera povedal, že končím a že už v pondelok neprídem do práce a on mi na to povedal, že v žiadnom prípade, no ja sa potrebujem od pondelka zaúčať už do mojej budúcej živnosti. Dokonca som zohnal za mňa náhradu. Keby vedúci chcel, tak mi nerobí problémy, ale naschval ma nechce pustiť pretože idem robiť na živnosť ku konkurenčnej firme, kde budem zarábať omnoho viac. Dá sa prosím vás obísť nejak novoschváleny zákon o dvojmesačnej výpovednej lehote, bez toho, aby som im musel za tie dva mesiace platiť ušlý zisk vo výške mojej mesačnej mzdy? Poraďte mi prosím vás, lebo neviem, ako sa z toho vymotať.

Pozri § 62 ZP

Ak zamestnanec nezotrvá počas plynutia výpovednej doby u zamestnávatela, zamestnávatel má právo na peňažnú náhradu v sume priemerného zárobku tohto zamestnanca za jeden mesiac, ak sa na tejto peňažnej náhrade dohodli v pracovnej zmluve. Dohoda o peňažnej náhrade musí byť písomná, inak je neplatná.

Teda - ak to nemáš dohodnuté v PZ, zamestnávateľ nemôže od teba požadovať náhradu v zmysle § 62 ZP.


--------
Veronika
zanetth
12.09.07,18:38