neshiq
15.09.07,01:29
Nakolko sa ku mne nedostala ziadna odpoved, bol som nuteny zmenit znenie otazky. Prosim poradte mi aspon s tymto:

v masiacoch 1, 2 som bol student
v 3 som bol evidovany na UP
v 4,5,6,7,8 som pracoval na dohodu (pocas tychto mesiacov som platil zdravotne = 3460 sk)
v 9,10,11,12 som zase student a sucastne pracujem na dohodu

Moj zarobok je v kazdom mesiaci nizsi nez 40 000, no zaroven celkove prijimy za rok 2007 presiahnu 100 tisic

Vedela by mi dobra dusa poradit ako to bude s RZZP prosim ? Ak potrebujete viac info, rad doplnim. Dakujem vam moc
Jana Motyčková
15.09.07,15:11
RZZP budeš musieť robiť , či budeš platiť ZP (14%) z celého príjmu, závisí aj od výšky príjmu v úhrne počas doby, kedy si bol študentom. Ak tvoje príjmy mesačne budú vyššie ako 3800 Sk, je vhodné rozmýšľať nad pracovným pomerom, prípadne nad kombináciou PP a dohody.
Tiež sa chystá novela zákona o ZP,ale vyzerá to tak, že tento rok už nevplyvní.
neshiq
15.09.07,20:36
no moj mesacny prijem je zhruba 10-20tisic. rozmyslal som o zivnosti a nasledne teda uzavreti dohody o spolupraci so sefom, ale v tejto sfere som novacik a tak sa nechcem popalit. ake vyhody/nevyhody by plynuli ak by som bol zivnostnik ako som spominal ?
Jana Motyčková
16.09.07,08:04