zuso
22.02.05,08:18
Prosím poraďte mi niekto, som totálny laik, a neviem čo s týmto:

SZČO-ktorá pracuje pre istú firmu obdržala potvrdenie o nepeňažných plneniach, ktéré jej boli touto firmou poskytnuté v r. 2004.
1. poplatok za skúšku 1000,-
2. poplatok za licenciu 3000,-
3. vecné dary- TV 7854,-
DVD 3391,50
Tieto čiastky podliehajú zdaneniu v rámci SZČO.

Teraz neviem čo s tým mám robiť, to mám doúčtovať cez ID? Inak som dojatá, ja jej snažím znižovať ZD všetkými možnými spôsobmi, a toto jej ho zase zvýši?
Prosím odpoviete mi niekto?:confused:
Nike
22.02.05,07:37
Tiež mám taký zázrak tento rok, zatiaľ som to dala ID do príjmu, ale ešte si to preverím či to je správne.
zuso
22.02.05,08:26
No a keď to dám do príjmu cez ID, konkrétne tú licenciu a súšku, tak to možem dať potam aj do výdaju cez ID - prevádzková réžia? Lebo jej to súvisí s podnikaním.
A čo sa týka tých vecných darov to fakt neviem či to mám zaúčtovať, alebo ako? Ale to by nemal byť príjem OZD?
Ja fakt neviem, už mi tu vlasy stoja, ale nielen z toho.
Nike
22.02.05,08:32
No a keď to dám do príjmu cez ID, konkrétne tú licenciu a súšku, tak to možem dať potam aj do výdaju cez ID - prevádzková réžia? Lebo jej to súvisí s podnikaním.
A čo sa týka tých vecných darov to fakt neviem či to mám zaúčtovať, alebo ako? Ale to by nemal byť príjem OZD?
Ja fakt neviem, už mi tu vlasy stoja, ale nielen z toho.
K prvej časti - ako to myslíš do výdavkov, na základe čoho, veď máš doklad len o tom, že bolo niečo poskytnuté a funancie vynaložil niekto iný.
Tú druhú časť neviem spamäti, musela by som hľadať.
zuso
22.02.05,09:44
K prvej časti - ako to myslíš do výdavkov, na základe čoho, veď máš doklad len o tom, že bolo niečo poskytnuté a funancie vynaložil niekto iný.
Tú druhú časť neviem spamäti, musela by som hľadať.
Teraz som volala jednej poradkyni, a tá mi povedala, že sa mi to v tých prvých dvoch prídadoch premietne aj do výdavkov. Tak som to pochopila tak, že dám ID-výdaj-prev. réžia. :confused:
No a k tým vecným darom mi povedala asi toľko, že dary, ktoré prijal SZČO sa zdaňujú, ale keď je to občan, tak je to od dane oslobodené.
Inak som zarazená, pretože mi tá podnikateľka hovorila, že to boli ako výhry v umiestnení za ročnú produkciu. Tak som si myslela, že to budem posudzovať ako cenu, a to je do 5000,- od dane oslobodené. Lenže oni tam napísali "vecné dary".
Ale som z toho fakt jeleň.:o
zuso
22.02.05,10:07
Tak prosíííííííííííííím uveďte ma tu niekto na správnu mieru.
Nike
22.02.05,10:29
Aj ja by som privítala ďalšie názory. Nechápem dosť dobre na základe čoho môžem nepeňažný príjem dať do nákladov. Myslela som, že to je plnenie, ktoré treba dodaniť.
Tie dary som pozerala § 9/2 n) ak sa to správa tak ako hovorí tento § tak do 5000 je to oslobodené.
zuso
22.02.05,16:34
No ja to tiež nechápem, ale myslela som v rámci uzávierkových operácií. Tak sa to nedá?
Ten §9 ods. 2 písm.n) hovorí o cenách a výhrach, ale ja mám na tom potvrdení uvedene "vecné dary". A to som nikde v zákone nenašla. Neviete niekto kde to mám hľadať? Či to môžem považovať za to, o čom hovorí ten §?
TOKY
22.02.05,17:00
Ja mám takýto problém: dodávateľ na základe dosiahnutého obratu vystavil dobrobis na finančný bonus, lenže dobropis nezaplatil, ale poskytol odberateľovi vecný dar - TV, ktorý vyfakturoval. Teraz mám dobropis aj faktúru v tej istej hodnote od toho istého dodávateľa. Jedná sa JÚ. Ako to mám zaúčtovať?
Nike
23.02.05,17:44
No ja to tiež nechápem, ale myslela som v rámci uzávierkových operácií. Tak sa to nedá?
Ten §9 ods. 2 písm.n) hovorí o cenách a výhrach, ale ja mám na tom potvrdení uvedene "vecné dary". A to som nikde v zákone nenašla. Neviete niekto kde to mám hľadať? Či to môžem považovať za to, o čom hovorí ten §?1- podľa mňa nemáš dôvod na výdavok, máš len doklad o tom, že prijal nepeňažné plnenie a to znamená dať do príjmu a dodaniť. Aj v uzávierkových operáciách musí byť dôvod a doklad na uznanie výdavku.
2- vecné dary - obávam sa, že to tiež treba dodaniť. § 9 som prechádzala a tiež som nenašla dôvod na oslobodenie.
zuso
23.02.05,20:52
1- podľa mňa nemáš dôvod na výdavok, máš len doklad o tom, že prijal nepeňažné plnenie a to znamená dať do príjmu a dodaniť. Aj v uzávierkových operáciách musí byť dôvod a doklad na uznanie výdavku.
2- vecné dary - obávam sa, že to tiež treba dodaniť. § 9 som prechádzala a tiež som nenašla dôvod na oslobodenie.
1. To sa fakt nedá dať do výdavkov? Lebo keď by jej tie poplatky za skúšku a licenciu nezaplatila firma, tak by si to zaplatila sama, a išlo by to jasne do výdavkov. Preto si myslím, že si tieto príjmy môže premietnuť do nákladov, ale ako:confused: to neviem.
2. Nedá sa to nejako obísť, keby napríklad tieto dary prevzala, ale následne niekomu darovala. Musí to asi aj tak zahrnúť do príjmov, však?
Nike
24.02.05,09:11
1. To sa fakt nedá dať do výdavkov? Lebo keď by jej tie poplatky za skúšku a licenciu nezaplatila firma, tak by si to zaplatila sama, a išlo by to jasne do výdavkov. Preto si myslím, že si tieto príjmy môže premietnuť do nákladov, ale ako:confused: to neviem.
2. Nedá sa to nejako obísť, keby napríklad tieto dary prevzala, ale následne niekomu darovala. Musí to asi aj tak zahrnúť do príjmov, však?
No ja som v koncoch. Dúfala som, že budú viacerí, ktorí sa stretli s nepeňažným príjmom pri SZČO.
zuso
24.02.05,09:45
To som aj ja dúfala... Ale aspoň niekto sa mi ozval na môj problém, i keď stále som sa nedopátrala k nejakému záveru.
Sú mi jasné tie pochybnosti, na základe čoho do dať do výdavkov, keď memám žiadny výdavkový doklad.
No neviem sa s tým pohnúť ďalej.
Nikto nemá skúsenosti:confused: